اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق:

اخذ مالیات بر اساس اسناد بانکی پذیرفته نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به دریافت مجدد مالیات از واحدهای صنعتی یزد بر اساس اسناد بانکی گفت: اخذ مالیات بر اساس اسناد بانکی سال‌های گذشته و زنده کردن پرونده‌های بسته شده و دارای مفاصا حساب پذیرفته نیست.

اخذ مالیات بر اساس اسناد بانکی پذیرفته نیست

محمد صالح جوکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اینکه نمایندگانی از دیوان محاسبات با بررسی پرونده‌های تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته، از روی این اسناد برگ متمم مالیاتی صادر کنند، اقدامی غیرقابل توجیه است.

وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که از هر نظر مورد هجمه دشمن قرار گرفته‌ایم و دشمن که از جنگ نظامی ناکام ماند جنگ اقتصادی علیه کشور را آغاز کرده و برای پیروزی در این نبرد نیاز به وفاق و همدلی وجود دارد.

جوکار با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: باید در این نبرد با بهره‌گیری از سرمایه‌های مردمی برای مقابله با تحریم‌ها و دسیسه‌های استکبار بهره برد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، هدف جنگ اقتصادی دشمن را خستگی و نارضایتی و دلزدگی مردم از نظام جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: در شرایط فعلی دستگاه‌های دولتی باید با بهره‌‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی و توجه به سرمایه‌گذاری‌های این بخش به مبارزه با دسیسه‌های دشمنان بپردازند و راه را برای صنعت داخلی هموار کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، واحدها را ملزم به ارائه اسنادی خاص می‌کنند، گفت: اینکه امور مالیاتی استان بخواهد این اسناد را ملاک قرار دهد و مالیات سال‌های گذشته که دریافت شده و برگ مفاصا حساب آنها نیز صادر شده است را بر اساس اسناد بانکی در سال جاری دریافت کند، اقدامی قابل تامل و توجه است و باید دید دلیل این کار چیست و چه مرجع قانونی دارد.

نماینده مردم یزد و صدوق با اشاره به اینکه استان یزد به لحاظ پرداخت مالیات در کشور از نخستین استان‌هاست به فارس گفت: بنابراین نمی‌توان گفت مالیات‌ها پرداخت نشده و اینکار برای دریافت مالیت سال‌های گذشته صورت می‌گیرد از این رو باید بسته‌های تشویقی و حمایتی خاصی نیز برای مؤدیان مالیاتی در نظر گرفته شود نه اینکه مالیات را دو یا چندباره دریافت کرد.

وی افزود: این مسئله به سادگی قابل حل نیست و باید با مدیران مربوطه در نشست‌های تخصصی با حضور روسای انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد.

جوکار تاکید کرد: به طور قطع این مهم را پیگیری خواهیم کرد و اگر لازم باشد در مجلس نیز آن را مطرح می‌کنیم و با ارائه یک راهکار قانونی این مشکل صنایع را رفع خواهیم کرد.

به گزارش فارس، از چندی پیش اداره مالیات استان یزد با وجود اینکه برگه تسویه حساب مالیات صنایع را در دست دارد، به بانک‌ها مراجعه کرده و بر اساس اسنادی صوری که صنایع با ارائه آن به بانک‌ها، تسهیلات دریافت کرده‌اند، مالیات مجدد برای واحدهای صنعتی تعیین کرده‌اند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول