اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اجازه ندهیم برخی با رندی فرار مالیاتی کنند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم جلوگیری از فرار مالیاتی از طریق برخی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی گفت: اجازه ندهیم برخی با رندی فرار مالیاتی کنند.

اجازه ندهیم برخی با رندی فرار مالیاتی کنند

حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به وصول درآمدها در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طبق روال معمول جلسه ستاد تأمین درآمد استان را داشتیم که گزارش آن را به  اقتصاد دارایی و اداره‌کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه دادیم.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به افزایش درآمدهای عمومی در استان خبر داد و عنوان کرد: با شناسایی درآمدهای پنهان در استان و وصول به موقع عوارض می‌توان میزان درآمدهای عمومی را تا حد زیادی افزایش داد.

 وی به قانون تعادل نسبی بین منابع و مصارف اشاره و عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات اساسی ما این است که در زمینه وصول درآمدهای مالیاتی از طریق بهره‌برداری از صنایع و معادن با پرداخت عوارض آن‌ها به سازمان مربوط صورت می‌گیرد که استفاده از این شیوه در استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی ناشناخته مانده است.

 این مسئول یکی از معضلات اساسی در کاهش درآمدهای عمومی استان‌ها را وجود منابع درآمدی آن‌ها در تهران دانست و اظهار کرد: برخی از شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی و خصوصی تمام هزینه‌ها و انجام خدمات لازم خود را از استان‌ها تامین می‌کنند ولی منابع درآمدی و حسابرسی مالی آن‌ها در تهران است که این امر یک معضل بزرگ به حساب می‌آید.

صابری با تأکید بر لزوم جلوگیری از فرار مالیاتی از طریق برخی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی، ابراز داشت: گمرک، مشاغل آزاد و شرکت‌های خصوصی از جمله سازمان‌ها و بخش‌های مورد توجه برای وصول مالیات هستند که می‌توانند بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کنند.

 وی افزود: تلاش بر وصول مالیات‌های بخش خصوصی مشاغل آزاد و ارزش افزوده که یکی از نقاط قوت نظام مالیاتی فعلی کشور است را باید مد نظر قرار داد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر چند رشد نسبی در وصول درآمدها با توجه به آمارها وجود داشت اما نکاتی مهمی در این نشست نیاز به ارائه داشت.

 صابری به رعایت دقت در امور مالیاتی اشاره و عنوان کرد: دقت در عملکردها باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد تا مبادا در جایی بر اثر بی‌دقتی ریالی مالیات اضافی گرفته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید مجموعه مراکز تولید درآمد ارزش افزوده و مالیاتی را شناسایی کرده تا بتوانیم با رعایت نظم و دقت و حدود شرعی و با وصول مالیات‌ها وابستگی خود را به نفت که ماده‌ای تمام شدنی است، کم کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول