اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به واسطه صلاحیت قانونی

لایحه طرح جامع اطفای حریق در اختیار ستاد مدیریت بحران کشور قرار بگیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واسطه صلاحیت قانونی لازم است که لایحه طرح جامع اطفای حریق در اختیار ستاد مدیریت بحران کشور قرار بگیرد.

لایحه طرح جامع اطفای حریق در اختیار ستاد مدیریت بحران کشور قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عیسی امامی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور چهار معاون وزیر در گرگان برگزار شد اظهار داشت: تلاش مجلس این است که صلاحیت مذکور را برگرداند و امیدواریم که با هم‎اندیشی مثبت فراکسیون، کمیسیون و ظرفیت پارلمان این اتفاق محقق شود.

وی خواستار تکمیل و تجهیز پایگاه اطفای حریق گلستان که دومین پایگاه کشوری در منطقه شمال است شد و تصریح کرد: قطعا ادوات و لوازمی که بتواند این پایگاه را در شرایط بحرانی تقویت کند نیازمند اعتبارات است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس همچنین خواستار ابلاغ اعتبار به منظور تکمیل پایگاه زمینی شد و افزود: جذب نیروهای با اراده ملی و استانی در آینده نه چندان دور شرایطی را برای بازدارندگی و پیشگیری مقابله اطفای حریق فراهم می‌کند.

امامی با بیان اینکه امروزه نگاه دنیا به جنگل، صنعتی و اقتصادی شده است متذکر شد: این نوع نگرش سبب می‎شود تا هر دو فرصت را از دست بدهیم که می‎تواند ارزش افزوده خوبی داشته باشد.

وی بیان داشت: منابع طبیعی از منابع خداوندی است که باید یک فرصت باشد اما متاسفانه به خاطر دخالت دست بشر و حوادث غیرمترقبه آتش‎سوزی، زلزله و سیل را به یک تهدید تبدیل کرده و جای نگرانی است که این فرصت‎ها را به واسطه تهدید از دست بدهیم.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برداشت‎های غیرقانونی و بدون برنامه‎ریزی از یک طرف و حوادثی که با آن روبه‌رو هستیم از سویی دیگر سبب شده که شرایط را کمی سخت‌تر کند و به نظر می‎رسد که ستاد بحران کشور باید در گلستان مستقر می‎شد.

امامی با تاکید بر اینکه در سایه تدبیر می‎توان حوادث را مدیریت کرد ابراز داشت: دخالت دست بشر را باید کمتر، موارد استفاده را منطقی و در جریان حوادث، اقداماتی را در دستور کار قرار داد که نتیجه این اقدامات، بازدارندگی است که قطعا نیازمند بسیج امکانات و اعتبار لازم در این زمینه هستیم که شاید تلاش‎ها در این راستا است اما خروجی چنین نیست.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول