اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

مانور اطفای حریق و نجات در آمل برگزار شد

خبرگزاری فارس: در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور بزرگ اطفای حریق و امداد و نجات آتش‌نشانان آمل در مرکز آموزشی سازمان آتش‌نشانی این شهرستان برگزار شد.

مانور اطفای حریق و نجات در آمل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عصر امروز به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور بزرگ اطفای حریق و امداد و نجات آتش‌نشانان آمل در مرکز آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهرستان با حضور مسئولان شهری برگزار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل در این مانور بیان کرد: مازندران جزو پنج استان حادثه‌خیز ایران اسلامی به شمار می‌آید.

شیرزاد محمدزاده با اعلام اینکه آمل یکی از شهرهای ورودی به استان‌های شمالی کشور است، افزود: محور مواصلاتی هراز که یکی از پرترددترین محورهای کشور است در این شهرستان واقع است و با توجه به خطرات جاده‌ای متعدد در این محور همیشه باید نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی در همه زمینه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا پایان شش ماه نخست امسال تعداد 199 حادثه و ماموریت جدی را در این شهرستان شاهد بودیم، تصریح کرد: بیش از 80 آتش‌نشان عملیاتی در این شهرستان مشغول خدمت هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل هدف از برگزاری این مانور را در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، هماهنگی بیشتر آتش‌نشانان در عملیات‌های امدادی، نشان دادن توان و قدرت در هنگام بروز بحران‌ها و حوادث، آمادگی پرسنل آتش‌نشانی در مواجهه با حوادث و آموزش شهروندان دانست.

به گزارش فارس، آتش‌نشانان آملی در دو بخش امداد و نجات و اطفای حریق و امداد و نجات در این مانور فعالیت داشتند.

اطفای حریق، امداد و نجات جان مصدومان در ساختمان‌های بلند با اجرای عملیات راپل و بکارگیری نردبان بالابر هیدرولیکی پیشرفته نخستین گام آتش‌نشانان بود.

در گام بعدی بالا رفتن از نردبان دستی 10 متری که به نوعی ابتکاری و نمایشی است با هدف هماهنگی، چابکی، قدرت و توان جسمانی، دقت و سرعت نیروهای عملیاتی اجرا شد.

در امداد جاده‌ای نیز آتش‌نشانان نجات جان مصدومان و حادثه‌دیدگان حوادث رانندگی در خودرو را در دستور کار قرار دادند.

اطفای آتش کلبه در حال سوختن و تانکر سوخت دیگر عملیات آتش‌نشانان آملی در این مانور بود.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول