اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر خبر داد

انجام 190 مورد عملیات اطفای حریق در ملایر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر از انجام 190 مورد عملیات اطفای حریق در چهار ماهه نخست سال جاری در ملایر خبر داد.

انجام 190 مورد عملیات اطفای حریق در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدرضا چهاردولی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با برشمردن خدمات سازمان آتش‌نشانی اظهار داشت: شهر ملایر دارای سه ایستگاه آتش‌نشانی شامل ایستگاه مرکزی واقع در خیابان شهید باهنر، ایستگاه بلوار 15 خرداد و ایستگاه شهرک ولیعصر است که با کادر اداری 17 نفره و 45 نفر نیروهای آتش‌نشانی آماده خدمت به همشهریان ملایری است.

وی با بیان اینکه شهر ملایر به دلیل وسعت و گستردگی جمعیت به یک ایستگاه دیگر نیاز دارد، گفت: تاکنون رایزنی‌های زیادی برای تأسیس یک ایستگاه دیگر در ملایر انجام شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر در ادامه از انجام 198 مورد اطفای حریق درون‌شهری و برون‌شهری در چهار ماهه نخست سال جاری در ملایر خبر داد و گفت: از این تعداد 57 مورد اطفای حریق کلی و 141 مورد اطفای حریق جزئی بوده است.

وی به شرکت نیروهای این سازمان در 44 عملیات امداد و نجات در این مدت اشاره کرد و گفت: اعزام نیروها به مراسم‌های مختلف نیز در این مدت هشت مورد بوده ‌است.

چهاردولی شرکت و اعزام نیروها و تجهیزات این سازمان را نیز در مراسم نماز جمعه در چهار ماهه سال جاری 17 مورد خواند و افزود: در این مدت 11 مورد نیز صدور گواهی توسط سازمان برای متقاضیان صورت گرفته است.

وی در ادامه از انجام 155 مورد کارشناسی ساختمانی در شهرستان ملایر توسط کارشناسان سازمان در این مدت خبر داد و تصریح کرد: انجام تست فایر باکس نیز 61 مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر تعداد آبکشی‌ها و آبرسانی‌ها را در سال جاری توسط نیروهای این سازمان 24 مورد عنوان کرد و گفت: شش مورد کلاس‌های آموزشی و ایمنی نیز در این مدت برای سازمان‌ها، کارخانه‌ها و دانش‌آموزان برگزار شده است.

وی در ادامه سخنانش افزود: در سال گذشته نیز در شهرستان ملایر 474 مورد عملیات اطفای حریق انجام شده است.

چهاردولی در ادامه به سد کلان ملایر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون دو نفر در این سد غرق شده‌اند و مردم باید موارد ایمنی را جدی بگیرند و از شنا کردن در این سد به خاطر داشتن گل و لای امتناع کنند.

وی در ادامه زمان رسیدن به محل حادثه را در شهر ملایر بین پنج دقیقه و بیشتر عنوان کرد و گفت: وجود سرعت‌گیرهای زیاد در خیابان‌ها یکی از عوامل دیر رسیدن به محل حادثه در ملایر است که زمان استاندارد در کشور بین چهار تا پنج دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر در ادامه از ساخت باشگاه و سالن ورزشی آتش‌نشانی ملایر در دو طبقه و زیربنای 300 متر خبر داد و افزود: این ساختمان در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که یک طبقه به عنوان انبار سازمان و یک طبقه نیز به عنوان سالن ورزشی در اختیار نیروهای آتش‌نشانی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تاکنون برای ساخت این سالن 180 میلیون تومان از اعتبارات سازمان آتش‌نشانی و کمک‌های شهرداری ملایر هزینه شده و برای تکمیل آن 70 میلیون تومان دیگر نیاز است و این پروژه هفتم مهرماه همزمان با روز آتش‌نشانی به بهره‌برداری می‌رسد.

چهاردولی همچنین از حضور تیم ورزشی آتش‌نشانی ملایر در مسابقات سراسری ورزشی آتش‌نشانی کشور در شهریور ماه در شیراز خبر داد و گفت: طی سال‌های گذشته تیم ورزش ملایر در این مسابقات حضور یافته و حائز مقام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر آتش‌سوزی‌های در فصل تابستان در روستاها و در زمین‌های کشاورزی است که به خاطر رعایت نکردن موارد ایمنی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول