اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گرگان خبر داد

افزایش سطح سواد آتش‎نشانان گرگان / تجهیز ساختمان‌های 4 طبقه به سیستم اطفای حریق

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گرگان ضمن اشاره به اهمیت فراگیری عملیات امداد و نجات در جامعه گفت: طبق اهمیت این موضوع و اجرای آن نیز سطح سواد همکاران در سازمان آتش‌نشانی بسیار بالا رفته است.

افزایش سطح سواد آتش‎نشانان گرگان / تجهیز ساختمان‌های 4 طبقه به سیستم اطفای حریق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدرضا اسفندیاری در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: عملکرد سازمان باید به گونه‎ای باشد که شهروندان با اطمینان نسبت به توان اجرایی این سازمان دلگرم باشند.

زمان حضور ماموران آتش‌نشانی به صحنه حریق سه دقیقه است

وی با بیان اینکه ما تنها سازمانی هستیم که در زمان وقوع حادثه در صحنه حاضر می‎شویم، خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر، حداکثر زمان رسیدن به حریق سه دقیقه بوده است.

اسفندیاری تصریح کرد: در حال حاضر پنج ایستگاه عملیاتی با کلاس‎های مختلف و یک ستاد فرماندهی در سطح شهر، در حال اجرای وظایف خود هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گرگان ضمن اشاره به سیستم ارتباطی افزود: نوع ارتباط ما با بی‎سیم بود که ضعیف عمل کرده و نمی‎توانستیم ارتباط آنلاین داشته باشیم، اما در حال حاضر و با در اختیار داشتن یک سیستم آنلاین توانسته‎ایم امکان هماهنگ شدن با سازمان‎های دیگر مانند 110، 115، 147 و .... را به طور همزمان داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای کنترل مدیریت سوانح، در حال خریداری سیستم پیشرفته جی‎پی‎اس هستیم که این گونه بتوانیم زمان انتقال و حرکت را کاهش دهیم.

اسفندیاری در بحث آموزش گفت: در شش ماه اول سال جاری، تعداد 365 آموزش تخصصی و فوق‎تخصصی درون‎سازمانی و یک هزار و 328 آموزش برون‎سازمانی داشته‎ایم.

وی با اشاره به آموزش در بحث آموزش آتش‎نشان داوطلب بیان کرد: این نوع آموزش به خصوص در بانوان کاربرد دارد که در این بخش، به 400 نفر آنها آموزش عمومی و به 80 نفر آموزش تخصصی ارائه داده‎ایم به همراه صدور گواهینامه که این افراد در بحران‎های شخصی و عمومی جامعه و محل کار به دیگران همیاری می‎کنند.

وقوع 1045 حادثه در گرگان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گرگان ضمن اعلام آمار سازمان طی شش ماه اول سال جاری تصریح کرد: در این مدت یک هزار و 45 حادثه داشته‎ایم که از این تعداد 749 مورد در شهر و 251 مورد در روستاها بوده است.

وی افزود: طی این مدت تعداد 109 نفر مصدوم داشته‎ایم که 79 نفر مرد و 30 نفر آنها زن بوده‎اند که از این تعداد 10 نفر فوتی داشته‎ایم.

اسفندیاری با بیان اینکه با توجه به نسبت ضریب ایمنی، بیشترین آمار آتش‌سوزی در اماکن تجاری رخ داده است خاطر نشان کرد: تعداد 51 حریق وسایل نقلیه و 24 حریق تابلو برق، کنتور برق و ... نیز داشته‎ایم.

وی با بیان اینکه تعداد 84 حادثه محبوس شدن در آسانسور و اتفاقات نظیر آن را داشته‎ایم تصریح کرد: با توجه به اینکه این تعداد آمار بالایی است، باید بیش از پیش کنترل و نظارت مهندسی را جدی بگیریم تا این حوادث به راحتی رخ ندهد.

ساختمان‎های چهار طبقه به سیستم اطفای حریق مجهز می‌شوند

اسفندیاری اعلام کرد: در نظر داریم طی برنامه‎ای، ساختمان‎های چهار طبقه به سیستم اطفای حریق مجهز شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی گرگان در بحث بافت‎های فرسوده خاطر نشان کرد: در بخش بافت‎های فرسوده با توجه به اینکه یکسری تسهیلات برای بازسازی این بافت‎ها در نظر گرفته شده تاکنون مشکل آتش‎سوزی نداشته‎ایم.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول