اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود برخورداری از بیشترین جنگل در خراسان‌شمالی

وسایل اطفای حریق در منابع طبیعی مانه و سملقان محدود است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان گفت: وسایل اطفای حریق جنگل و عرصه‌های منابع طبیعی در خراسان‌شمالی محدود است.

وسایل اطفای حریق در منابع طبیعی مانه و سملقان محدود است

علی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در صورت وقوع هرگونه حریق در عرصه‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شویم و نیاز به کمک بجنورد و سایر شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر هیچ‌گونه آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان روی نداده است، گفت: البته باید همواره آمادگی‌های لازم به منظور مواجهه با حوادث غیرمترقبه در جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی وجود داشته باشد.

اسدی همچنین شمار قرق‌بان‌های منابع طبیعی این شهرستان را 17 نفر عنوان کرد و افزود: علی‌رغم اینکه تعدادی عوامل پشتیبانی و ستادی نیز همکاری دارند اما تعداد قرق‌بانان منابع طبیعی مانه و سملقان در مقایسه با وسعت عرصه‌ها کم است.

وی تصریح کرد: بهترین جنگل‌های هیرکانی شمال شرق کشور در این شهرستان قرار داشته که زیستگاه‌های حیات‌وحش به شمار می‌روند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان اظهار کرد: بر اساس آمار حدود نیمی از جنگل‌های خراسان‌شمالی در این شهرستان قرار داشته که منطقه درکش و هاور از جمله مناطق جنگلی با ارزش مانه و سملقان به شمار می‌رود.

شهرستان مانه و سملقان در غربی‌ترین نقطه خراسان‌شمالی قرار گرفته و به سبب هم‌جواری با استان گلستان از عرصه‌ها و جنگل‌های غنی برخوردار است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول