اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چالوس صورت گرفت

برگزاری نخستین مانور اطفای حریق گاز مایع در غرب مازندران

خبرگزاری فارس: نخستین مانور اطفای حریق گاز مایع غرب مازندران در چالوس برگزار شد.

برگزاری نخستین مانور اطفای حریق گاز مایع در غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، نخستین مانور اطفای حریق گاز مایع غرب مازندران شامگاه سه‌شنبه در چالوس برگزار شد.

در این مانور که با حضور مدیران نواحی و تاسیسات و با مشارکت واحد آتش‌نشانی شهرداری، هلال احمر و نیروی انتظامی چالوس در جایگاه پاسارگاز این شهر برگزار شد، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران گفت: این شرکت علاوه بر تامین فرآورده‌های نفتی وظیفه حفظ، کنترل کیفیت و ایمنی را نیز برعهده دارد.

سید محمود طاهری بیان داشت: رعایت استانداردهای لازم از بروز مشکلات و حوادث برای مصرف‌کنندگان جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه اشتباه در تولید موجب بروز حادثه می‌شود، ادامه داد: چنانچه در تولید کپسول گاز مایع مقاومت و ایمنی رعایت نشود حجم آن فرآورده به 200 برابر افزایش می‌یابد که با خود خطرات بسیاری را برای مصرف‌کننده به همراه دارد.

طاهری با بیان اینکه انبارها هم جزو مواردی است که باید ایمن‌سازی شوند، تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث باید با تنظیم برنامه‌های آموزشی و تمرین‌های مقطعی و نیز هماهنگی با نیروهای امدادی آمادگی خود را حفظ و در مواقع ضروری نسبت به اطفای حریق اقدام کنیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس ادامه داد: در تاسیسات گاز مایع به دلیل رعایت استانداردها احتمال وقوع حریق ضعیف است، اما چنانچه حادثه‌ای رخ دهد این حادثه بسیار قوی و سنگین خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان چالوس دو تاسیسات مادر مرزن گاز و پاسارگاز فعالیت دارند، افزود: 13 تاسیسات گاز در غرب مازندران با حدود 250 تن قدرت ذخیره‌سازی و 3 هزار تن مصرف در ماه فعالیت دارند.

طاهری تصریح کرد: در اطفای حریق از امکانات قوی و به روزی استفاده می‌شود که در این مانور این اطفا توسط شرکت ایمن حافظ با بهره‌گیری از آخرین امکانات صورت می‌گیرد.

وی هدف از اجرای این مانور را شناسایی نقاط ضعف و قوت در مقابله با بروز حریق عنوان کرد و گفت: این مانور اولین مانور اطفای حریق گاز مایع غرب مازندران بوده و مانور بعدی در مرزن‌آباد و تاسیسات مادر گاز مایع این منطقه برگزار می‌شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت ایمن حافظ با بیان اینکه در هر نوع حریق از نوع خاموش‌کننده خاص خود استفاده می‌شود، گفت: ماده جدید  Foam Biotechnology به شیوه نوین و فوق پیشرفته قابلیت اطفای تمام حریق‌ها را در کمترین زمان ممکن بدون عوارض جانبی دارد.

محمدرضا محبوبی عنوان کرد: این ماده پایه شیمیایی نداشته بلکه پایه گیاهی داشته و به ویژه برای محیط زیست عالی است.

وی با تاکید بر اینکه این ماده تا زیر 40 درجه سانتیگراد عمل می‌کند، گفت: در بسیاری از حریق‌ها از آب استفاده می‌شود که خود حامل برق است اما با ترکیب این ماده اثر رسانه‌ای آب از بین می‌رود.

محبوبی قابلیت شستشوی مواد نفتی و عدم برگشت حریق را از دیگر مزایای این ماده برشمرد و ابراز داشت: در بحث زیست محیطی چنانچه برای تانکرهای حامل روغن و بنزین در زمین‌های کشاورزی مشکلی رخ دهد با استفاده از این ماده در عرض چند ثانیه گلبول‌های نفتی شکسته و سپس به صورت آب جذب محیط زیست می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایمن حافظ با بیان اینکه کپسول‌های معمولی اطفای حریق شش ماه تا یک سال باید شارژ شوند، متذکر شد: این کپسول‌ها با یک بار شارژ تا سه سال نیاز به شارژ ندارند با اینکه بعد از سه سال نیز تبدیل به یک ماده قوی شوینده شده و فاسد شدنی نیستند پس این کپسول‌ها در خودروها نیز با قدرتی چند برابر قابل استفاده هستند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی ایمن حافظ از شش ماه قبل در بسیاری از نقاط کشور فعال است، افزود: این ماده خارجی است، اما در حال کار کردن روی آن برای بومی‌سازی هستیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول