اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار آمل در گفت‌وگو با فارس:

بازسازی و مقاوم‌سازی پل معلق آمل آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون شهردار آمل از آغاز بازسازی و مقاوم‌سازی پل معلق آمل متعلق به دوره پهلوی خبر داد.

بازسازی و مقاوم‌سازی پل معلق آمل آغاز شد

علی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه این پل متعلق به دوره پهلوی است، اظهار داشت: این پل دارای دو قوسی در کنار هم است و یکی از جاذبه‌های گردشگری و زیبای شهر آمل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پل توسط مهندسان آلمانی ساخته شده است، یادآور شد: پل معلق آمل در سال 53 با شماره ثبت 1524 به‌عنوان یکی آثار ملی به ثبت رسیده است.

علیزاده با بیان اینکه پل معلق آمل یکی از شریان‌های حیاتی اتصال قسمت جنوبی و شمالی این شهر است، اظهار داشت: این پل در کاهش بار ترافیکی خیابان امام رضا و انتقال آن به خیابان‌های اطراف نقش مهمی دارد.

وی با اعلام اینکه برای مقاوم‌سازی این پل 150 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شرکت اجراکننده این پروژه در مدت پنج ماه از آبان ماه این طرح را اجرا می‌کند.

به گفته معاون شهردار آمل با این میزان اعتبار، مقاوم‌سازی و نگه‌داری این پل صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تلاش این مجموعه در حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی در محدوده شهر آمل گفت: در بازسازی ساختمان هتل شهرداری آمل تمام قواعد میراثی را رعایت کردیم و تلاش شد تا از مصالحی استفاده شود که به جنبه کهن و میراثی بودن اثر لطمه نزند.

علیزاده با تاکید بر اینکه بازسازی محوطه آتشکده آمل یا همان بقعه شمس آل‌رسول بازسازی محوطه آن وظیفه شهرداری نیست، تصریح کرد: باید این محوطه در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوان فضاسازی مناسب انجام داد.

انتهای‌پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول