اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

هنوز ساختار وزارت صنعت اعلام نشده است/ در موضوع بازرسان سیبل شلیک بودم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: پس از گذشت 14 ماه از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی، هنوز ساختار تشکیلاتی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعلام نشده است.

هنوز ساختار وزارت صنعت اعلام نشده است/ در موضوع بازرسان سیبل شلیک بودم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور ظهر امروز در همایش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، اظهار داشت: کشورها از چند مجرا درآمدهای سالیانه خود را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه فروش نفت یکی از راه‌های حصول درآمد است، افزود: به دلیل هدفگذاری که استکبار جهانی برای مقابله با نظام اسلامی ما داشته، درآمدهای نفتی ما کاهش یافته است.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه هزینه‌ها دچار تغییرات و تدابیر جدید است، تصریح کرد:‌ اقتصاد مقاومتی یکی از نسخه‌ها در این زمینه است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال آن است که عرصه کسب و کار را افسرده کرده و یا تعطیل کند، متذکر شد: تا از این طریق درآمدهای مالیاتی را کاهش دهد.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه درآمدهای گمرکی هم یکی دیگر را راه‌های کسب درآمد است، ادامه داد: این محدودیت‌ها در واردات ماشین‌آلات و دانش فنی هم از مسائلی است که درآمدهای گمرکی کشور را کم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این اتفاقات کشور را وارد عرصه‌ای کرده که برای حفظ استقلال، چاره‌ای جز اقتصاد مقاومتی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه همه باید به میدان بیاییم، گفت:‌ تولید کننده و مصرف کننده هر یک می‌توانند به این چرخه کمک کنند.

هاشم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پس از گذشت 14 ماه از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی، هنوز ساختار تشکیلاتی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعلام نشده است، یادآور شد: با این حجم کارها، نه شرح وظایف مصوب داریم و نه دریغ از یک ریال اعتباری که در گذشته اختصاص می‌دادند، پرداخته باشند.

وی با بیان اینکه این سازمان به این شیوه اداره می‌شود، گفت:‌ شهریور سال گذشته مسئولیت برداشت شن و ماسه را از دفتر فنی استانداری و فرمانداری‌ها با آن حجم کار بر عهده سازمان صنعت و معدن گذاشتند بدون اینکه امکانات و اعتباری اختصاص دهند.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه نظارت بر آرد و نان را هم بر عهده این سازمان گذاشته‌اند، افزود: هنوز پیامدهای واقعی شدن قیمت انرژی و هدفمندی در مسیر اجرا، فشار تحمیل می‌کند و امسال هم با محدودیت‌های اعتباری مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه در ماه هشتم از سال باید هشت دوازدهم اعتبارات را داشته باشیم، ادامه داد: اگر تدبیر همکاران سازمان نبود شاید از ابتدای کار، اضافه کار و حق ماموریت هم نمی‌توانستیم پرداخت کنیم.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه انتظارات از این سازمان، بیشتر از توان و ظرفیت است، گفت: در موضوع بازرسان شرکت نگار نصر، من سیبل شلیک بودم.

وی با بیان اینکه از ائمه جمعه، مدیران استانداری، وزیر و معاون وزیر، فرمانداران و حتی مطبوعات هم به ما حمله کردند، اظهار داشت: اما همکارانم را دعوت به آرامش کردم.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه مطمئنا کسی که شش ماه حقوق نگیرد ناگزیر به رفتن به این طرف و آن طرف است، تصریح کرد: به همکارانم گفتم در مقابل آماج حمله‌ها من پاسخگو هستم.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه هرجا در بازار ما ورود پیدا کردیم، وضعیت بدتر شد، ادامه داد: بازار می‌تواند خودش را تنظیم کند.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه همه مسئولیت‌ها را متوجه این سازمان می‌دانند، خاطرنشان کرد: در صورتی که این سازمان متولی گرانی نیست.

انتهای پیام/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول