اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی تاکید کرد

توجه به استانداردها در زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: توجه به استانداردها در زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی ضروری است و باید جزو اولویت‌ها باشد.

توجه به استانداردها در زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر ذوالفقاری در همایش دست‌اندرکاران صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: چشم‌انداز گردشگری استان جذب 780 هزار گردشگر است که برای تحقق این مهم همراهی و همکاری مسئولان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه جذب گردشگر، افزود: آذربایجان‌غربی  در زمینه گردشگری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که همگام با ایجاد بسترهای مورد نیاز می‌توان با بهره‌گیری از اختیارات قانونی، فرهنگی و رسانه‌ای به شکل مطلوب این بخش از صنعت را در استان رونق بخشید.

ذوالفقاری با تاکید بر فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک هزار و 480 بنا، تپه و محوطه تاریخی است که این آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی ذخایر ارزشمندی برای استان هستند از این رو باید برای فعال‌ کردن این ظرفیت‌ها و آشنایی مردم با آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی رفع مشکلات گردشگری استان را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و ابراز داشت: به منظور شناسایی و حل مشکلات گردشگری استان، میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی جلساتی را به صورت مدون برگزار می‌کند.

دوالفقاری در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش گردشگری در ایجاد فرصت‌های شغلی، ادامه داد: امروز در حوزه گردشگری بحث اشتغال نقش پررنگی به خود گرفته که با برجسته شدن آن شاهد رشد اشتغال در استان خواهیم بود به طوری که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری می‌توان گام‌های مثبت و مهمی در رشد اشتغال برداشت.

این مسئول با بیان اینکه میراث فرهنگی از منظر تمرکز و تصمیم‌گیری از بالنده‌ترین دستگاه‌هاست، تصریح کرد: با افزایش زمینه اشتغال برای افراد استان با رشد و ارتقای صنعت گردشگری شاهد تحولات بسیاری در استان خواهیم بود.

به گفته ذوالفقاری دست‌اندرکاران این حوزه در استان با مشارکت با هم باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند و فضای گردشگری منطقه را مطابق با نیازهای گردشگران فراهم کنند.

همایش دست‌اندرکاران گردشگری آذربایجان‌غربی با حضور بیش از 100 نفر در سالن شهید امینی اداره ‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول