اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش تشیع و تبرستان خبر داد

پخش پیام آیت‌الله جوادی آملی در همایش ملی تشیع

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی تشیع و تبرستان گفت: پیام آیت‌الله جوادی آملی برای همایش ملی تشیع و تبرستان ارسال شده و در روز همایش برای حاضران پخش می‌شود.

پخش پیام آیت‌الله جوادی آملی در همایش ملی تشیع

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، حجت‌الاسلام محمود علیخانی صبح امروز در جلسه مشترک کمیته‌های برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان با اشاره به آماده‌سازی تمهیدات لازم برای برگزاری این همایش افزود: تمامی تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه این همایش در مرزن‌آباد صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تاکنون هماهنگی و تعامل مناسب بین همه کمیته‌های برگزاری وجود داشته و انتظار می‌رود این همکاری تا پایان روز همایش مشاهده شود.

فرماندار چالوس و رئیس شورای سیاستگذاری همایش تشیع و تبرستان با اشاره به اینکه برگزاری همایش تشیع و تبرستان و رویداد فرهنگی مذهبی شهرستان چالوس در دهه ولایت است، گفت: این همایش مایه خرسندی و مدال افتخاری بر گردن مردم متدین شهرستان چالوس و به ویژه بخش مرزن‌آباد خواهد بود.

سید قدیر رضایی برپایی این رویداد فرهنگی مذهبی در دهه ولایت و همزمانی با عید غدیرخم را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: زنده نگه ‌داشتن سیره و راه تشیع و پیام غدیرخم با برپایی همایش ملی تشیع و تبرستان نشان‌دهنده پایداری، پایبندی و پیروی برگزارکنندگان آن به امر ولایت زمان و ولایت است.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر چیز به توجه به پایبندی به ولایت نیاز داریم، بیان داشت: تلاش و پویایی قلبی و توجه به جنبه اعتقادی و مذهبی این امر در برپایی هرچه بهتر این همایش ملی ستودنی است.

فرماندار چالوس با تاکید بر تعامل، همدلی و صداقت دست‌اندرکاران برگزاری همایش گفت: 90 درصد کارهای اجرایی مربوط به این همایش انجام شده و در چند روز باقیمانده مرزن‌آباد و مرکز آموزشی شهید ادیبی کاملا آماده برگزاری همایش خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه آثار و برکات این همایش برای همیشه به یادگار خواهد ماند، تصریح کرد: همراهی نیروهای نظامی و انتظامی و پیوندی که در این ایام با مردم منطقه داشته و خواهند داشت در تاریخ این دیار به یادگار خواهد ماند.

رئیس کمیته پشتیبانی همایش ملی تشیع و تبرستان از آمادگی مرزن‌آباد برای برپایی بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی مذهبی این بخش خبر داد.

جعفر ردایی همچنین از تهیه و پخش تیزرهای تبلیغاتی با همکاری ارشاد اسلامی خبر داد و اظهار داشت: تعداد یک هزار بسته فرهنگی برای توزیع در روز همایش آماده شده است.

شهردار مرزن‌آباد از زیباسازی، بهبود فضای سبز و رنگ‌آمیزی جداول و گلکاری محوطه مرکز آموزشی شهید ادیبی و سطح شهر مرزن‌آباد خبر داد و گفت: سالن برگزاری همایش نیز در حال تجهیز به سیستم صوتی، نور و تصویری است.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی در سه راهی مرکز شهر طی دو روزه منتهی به همایش توسط نیروهای بسیجی و همکاری شرکت مرزن گاز خبر داد و گفت: تهیه تقدیرنامه و جوایز نفرات برتر توسط شهرداری هچیرود، هماهنگی برای استقرار اتوبوس برای جابجایی میهمانان تهران و قم و نصب و تجهیز روشنایی سطح شهر و محل برگزاری همایش، زیباسازی با گل و گیاه با همکاری جهادکشاورزی برنامه‌هایی است که در دست اجرا قرار دارند.

ردایی همچنین درباره برگزاری جشن روز مازندران در مرزن‌آباد گفت: پس از نشست با نمایندگان و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مکان برگزاری جشن مورد بازدید و مورد تایید ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارهای سخت افزاری همایش بر عهده مرزن‌آباد و بخش نرم‌افزاری و اجرایی آن برعهده ارشاد اسلامی خواهد بود، گفت: اطلاع‌رسانی با بنر و همچنین توزیع پوستر و اطلاعیه در شهرهای چهارگانه شهرستان چالوس در حال اجراست.

وی افزود: ایجاد نمایشگاه بومی محلی با 20 غرفه شامل صنایع دستی، لباس محلی، گلیم بافی، غذای محلی، ابزار و آلات سومی و سنتی با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر برنامه‌های جنبی این جشن است.

ردایی با بیان اینکه از ظرفیت‌های بومی محلی و هنرهای هنرمندان سنتی این بخش نیز در جشن روز مازندران استفاده خواهد شد، گفت: طبق پیش بینی آمادگی پذیرایی از 2 هزار نفر در این جشن را داریم.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول