اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

امام جواد(ع) مکتب تشیع را گسترش داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امام جواد(ع) از فرصت دوران خود بهره کافی را برد و توانست دین اسلام و مکتب تشیع را ترویج و گسترش دهد.

امام جواد(ع) مکتب تشیع را گسترش داد

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: با وجود آنکه شرایط خفقانی در دوران پیشوای نهم شیعیان حاکم بود ولی این امام بزرگوار تحولاتی اساسی در عرصه‌های علمی و فکری ایجاد کرد.

وی با اشاره به امامت امام جواد(ع) در سن هشت سالگی گفت: در بین شیعیان و مخالفان باور مسئله امامت مشکل بود بنابراین حکومت و حاکمان به این فکر افتادند امام را تضعیف کرده تا امامت، ولایت و جانشینی اهل بیت(ع) برای همیشه رخت بربندد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: آنها برای تضعیف امامت مجالس و مناظرات علمی را تشکیل دادند تا این امام بزرگوار نتواند به سئوالات، پرسش‌ها و ابهامات پاسخ دهد ولی پیشوای نهم شیعیان با حلم، اخلاق و سعه صبر به همه سئوالات به راحتی و بدون تأمل پاسخ می‌داد.

وی تاکید کرد: همه دانشمندان و اندیشمندان با مشاهده پاسخ‌های روشن، منطقی و مستند این امام بزرگوار متعجب شدند و باور نمی‌کردند فردی بتواند چنین پاسخ‌هایی را ارائه کند.

موسوی عنوان داشت: امام جواد(ع) از فرصت موجود بهره کافی را برد و توانست دین اسلام و مکتب تشیع را ترویج و گسترش دهد.

وی یادآور شد: ذهنیت نادرست افراد مختلف با مشاهده پاسخ‌های متقن و توانایی علمی امام جواد(ع) به اعتقاد راسخ نسبت به تشیع تبدیل شد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مکتب معتزله در دوران امام جواد(ع) ترویج پیدا کرد، گفت: شبهات پیچیده‌ای از این مکتب درباره مسائل اعتقادی و دینی در بین مردم بود بنابراین این امام بزرگوار در برابر این مکتب ایستاد و روشنگری کرد.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات در دوران امام جواد(ع) گفت: این امام بزرگوار در این مناظرات پاسخ‌های متقن علمی را بیان کرده و حقایق مذهب تشیع را به مردم رساندند بنابراین باور مردم نسبت به مذهب تشیع تقویت شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول