اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی-1:

عزت تشیع به حمایت از نظام اسلامی گره خورده است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امروز عزت تشیع به حمایت از نظام اسلامی گره خورده است، گفت: این نظام پرچم اسلام ناب که تجلی یافته در تشیع است را برافراشته است.

عزت تشیع به حمایت از نظام اسلامی گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید احمد خاتمی دوشنبه شب از نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم که در صحن جواد‌الائمه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شده است بازدید کرد و با حضور در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه از نزدیک در جریان فعالیت‌‌های این کانون‌ها قرار گرفت.

بازدید امام جمعه تهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نمایشگاه «محراب اندیشه» بیش از یک ساعت به طول انجامید که وی در این بازدید ضمن گفت‌و‌گو با مسئولان کانون‌ها، ارشادات و راهنمایی‌های لازم را در ارتباط با بهتر شدن فعالیت‌ها و عملکرد آنها ارائه کرد.

* ضرورت دقت در عرصه عرضه اندیشه

امام جمعه تهران در بازدید از طرح قفسه‌ باز که به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی در مساجد اجرا می‌شود بر لزوم تشکیل اتاق فکر در عرصه انتخاب کتاب‌های مورد نیاز در این طرح تاکید کرد و گفت: در عرصه عرضه اندیشه باید دقت شده و از کتاب‌های مناسب استفاده شود.

وی با اشاره به یکی از کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه با عنوان «عطر اندیشه‌های بهاری» که به بیان دیدگاه‌ها و تفکرات سیاستمداران، دانشمندان و اندیشمندان غرب پرداخته است یادآور شد: ما خودمان آنقدر قال صادق(ع) و قال باقر(ع) داریم که نیاز به عرضه اینگونه کتاب‌ها نداریم.

خاتمی در ادامه در بازدید از غرفه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله بتوانید در امر به معروف و نهی از منکر مردمی، ناهنجاری‌ها را کم کنید.

* مچ‌گیری معنای غلط نظارت و بازرسی

وی همچنین در بازدید از غرفه کانون تخصصی علمدار که نظارت و بازرسی بر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی را بر عهده دارد یادآور شد: در این عرصه نظارت و بازرسی خیلی خوب، لازم و ضروری است؛ شما در عرصه نظارت نگران نفوذی‌های آنچنانی نباشید بلکه نگران برداشت‌های نادرست باشید.

امام جمعه تهران با بیان اینکه برداشت‌های نادرست گاهی اوقات با وجود حسن فاعلی، حسن فعلی ندارند ابراز داشت: این دقت را داشته باشید و البته مراقب نفوذی‌هایی که از هم‌اکنون برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کنند باشید.

وی معنای غلط نظارت و بازرسی را مچ‌گیری دانست و اظهار داشت: وجود واحد‌های نظارتی در همه تاسیسات در سالم‌سازی مهم به شمار می‌رود.

* عزت تشیع به حمایت از نظام اسلامی گره خورده است

آیت‌الله خاتمی همچنین در بازدید از غرفه مجمع شیعه شناسی در نمایشگاه «محراب اندیشه» گفت: شیعه شناسی بدون معرفی نظام تشیع امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید به تشیع خدمت کنید باید توجه داشته باشید با بی‌طرف بودن یا کم‌رنگ بودن در حمایت از نظام اسلامی، تشیع ترویج نمی‌شود.

امام جمعه تهران با تاکید بر اینکه امروز عزت تشیع به حمایت از نظام اسلامی گره خورده است، یادآور شد: این نظام پرچم اسلام ناب که تجلی یافته در تشیع است را برافراشته است.

وی خاطر نشان کرد: خدمات خوبی انجام گرفته است اما نباید به گونه‌ای از تشیع دفاع شود که گویی با این نظام کاری ندارند.

* پاکستان پیشتاز در عرصه غیرت دینی

آیت‌الله خاتمی در بازدید از غرفه جامعة‌ المصطفی‌ العالمیه در نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم با بیان اینکه انتظار در برخی از کشور‌ها بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر در کشور آذربایجان دین‌ستیزی به سرعت در حال پیش‌روی است، در اینجا است که باید تربیت‌شدگان جامعة ‌المصطفی و کسانی که از آنجا آمده‌اند وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم به درستی اهل بیت(ع) را معرفی کنیم جان‌ها برای پذیرش مکتب اهل بیت(ع) آماده هستند.

امام جمعه تهران با بیان اینکه پاکستان در عرصه غیرت دینی از بیشتر کشورهای اسلامی جلوتر است، اظهار داشت: پاکستان در عرصه مقابله با سلمان رشدی نخستین کشوری بود که به پاخاست و در عرصه محکوم کردن اهانت به پیامبر اکرم(ص) نیز این کشور سنگ تمام گذاشت.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول