اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان خبر داد

تهیه طرح هادی برای 1450 روستای کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون برای یک‌هزار و 457 روستا در استان کرمان تهیه طرح هادی صورت گرفته و در 600 روستا نیز عملیات اجرایی آن انجام شده است.

تهیه طرح هادی برای 1450 روستای کرمان

عبدالحسین حجتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در راستای سیاست‌های دولت در شهرها نیز نسبت به ساخت و ساز اقدام و به متقاضیان واگذار می‌کند که تعداد آن در استان کرمان بیش از 4 هزار واحد است.

وی افزود: بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخت واحد مسکونی، مسکن مهر را مدیریت می‌کند که حدود 13 هزار و 200 واحد در برنامه اجرایی بنیاد مسکن استان است و 5 هزار و 500 واحد به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: حدود 200 پروژه مسکن شهری، اجرای 253 طرح هادی، ساخت بیش از 45 هزار واحد مسکن روستایی و 8 هزار و 700 مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان در دست اجرا داریم که از پیشرفت فیزیکی 20 تا 95 درصد برخوردار است.

وی گفت: استان کرمان تنها در قالب تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ساخت 140 هزار واحد مسکونی را در سطح روستاهای استان در برنامه کاری خود داشته و دارد که بیش از 95 هزار واحد آن به اتمام رسیده و مابقی در مراحل اجرایی مختلف هستند.

حجتی افزود: بیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها است و تاکنون برای یک‌هزار و 457 روستا تهیه این طرح صورت گرفته و در 600 روستا نیز عملیات اجرایی آن انجام شده است.

وی در زمینه اعتبارات این طرح بیان داشت: سقف اجرای طرح هادی که از طرف دولت تعیین می‌شود در سال‌های مختلف متغیر است و در سال‌های اخیر میانگین 150 تا 200 میلیون تومان برای هر روستا از طرف دولت کمک شده است و در تعدادی از روستاها نیز مشارکت محدود مردمی را داشته‌ایم.

حجتی عنوان کرد: بنیاد مسکن با تهیه طرح‌های هادی در حرکتی سنجیده و موزون تمام روستاها را در ابعاد مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و ... به توسعه رسانده است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول