اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن آبیک:

طرح هادی روستای چناسک الگوی کشوری است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آبیک طرح هادی روستای چناسک از روستاهای بخش مرکزی را طرح هادی ویژه و الگویی برای سایر استان‌های کشور ذکر کرد.

طرح هادی روستای چناسک الگوی کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مجتبی علی نسایی بعد از ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح هادی روستای چناسک با ظرافت و زیبایی خاصی تهیه شده است، علاوه بر مشارکت مردم برای اجرای بهتر طرح، نگهداری این طرح باید با فرهنگ‌سازی لازم از سوی شوراها صورت گیرد.

وی افزود: با تأمین اعتبار داخلی و مشارکت مردمی، طرح هادی روستای چناسک ساماندهی و سنگ‌فرش آن اجرایی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته صدور سند برای اراضی ملکی روستای حسین‌آباد کرد نداشتیم ولی امسال با همکاری شوراها سند اراضی که مشکل ثبتی ندارند و پلاک ثبتی آنها مشخص است، از سوی اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آبیک برای روستاها صادر می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آبیک در خصوص تکمیل آسفالت و جدول‌گذاری روستای انجیلاق بیان کرد: اعتبار لازم برای تکمیل آسفالت روستای انجیلاق به ویژه مسیر اصلی به مسجد و زیرسازی خیابان‌ها و معابر این روستا در نظر گفته شده که در آینده نزدیک این امر تحقق می‌یابد.

علی نسایی ادامه داد: طرح هادی روستای انجیلاق بازنگری شده و با توجه به اینکه حاشیه روستا ظرفیت قابل توجهی را اشغال کرده و بافت روستایی کمتر شده، لذا اراضی که جبنه مسکونی دارد به روستا الحاق خواهد شد و مشکلات ساخت و ساز برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک میلیارد ریال برای آسفالت و کانال روستای زیاران در نظر گرفته شد که متأسفانه تخصیص نیافت ولی در صورت تاأمین این اعتبار، امسال آسفالت و کانال زیاران انجام خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص الحاق اراضی به روستای چناسک باید گفت که در اراضی کمتر از یک‌هزار متر مربع مشکلی وجود ندارد به شرطی که قابلیت و شرایط لازم را داشته باشد که با ارجاع به کمیسیون مربوطه الحاق طرح و تراکم ساخت انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد انقلاب اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: در اراضی بیشتر از یک‌هزار متر مربع برای جلوگیری از رانت‌خواری و سو استفاده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به حسب تقاضا و نیاز روستا تملک و نسبت به تفکیک و واگذاری اقدام خواهد کرد.

علی نسایی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز خانوار و رشد جمعیت اگر بافت مسکونی تکمیل شده باشد، در حاشیه روستا ملک شخصی طبق دستورالعمل در قالب صلح معوض به کمیسیون مربوط ارجاع و الحاق صورت می‌گیرد و طرح تلفیقی انجام می‌شود.

وی افزود: دهیاران با توجه به صدور پروانه ساخت می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به بافت روستایی و بافت مسکونی برخی از روستاها و کم‌عرض بودن معابر گفت: دهیاران می‌توانند با هماهنگی اهالی روستاها مالکیت را تعیین کنند و با رعایت اشرافیت، مالکیت و عقب‌نشینی‌ها را به کمیسیون مربوط ارجاع دهند تا نسبت به عریض شدن معابر تصمیمات لازم اتخاذ شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آبیک تصریح کرد: در زمینه بهسازی روستاها با توجه به طرح هادی که تهیه شده مردم روستاها باید بسیاری از مسائل و مشکلات را تحمل کنند و برای اجرای طرح هادی همکاری لازم را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته باشند.

علی نسایی اذعان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در صورت وجود مشکل در طرح هادی روستاها می‌توانند به صورت مکتوب به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده تا در کمیسیون‌های مربوط مطرح شود و اصلاحات لازم انجام و بازنگری لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قزوین و شهرستان آبیک در گسل زلزله از شوراهای اسلامی روستاها درخواست می‌کنیم که به مردم اعلام کنند تا افرادی که از سال 84 به ساخت و ساز اقدام کرده و بافت ساختمانشان قدیمی و فرسوده شده است، برای نوسازی و بهسازی اقدام کنند تا با بروز حادثه بر خودشان و دولت هزینه‌ای تحمیل نشود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول