اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خبر داد

اجرای طرح هادی در 736 روستای استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: به منظور ساماندهی مناطق روستایی، طرح هادی برای ‌هزار و 75 روستا در استان تهیه شده و در 736 روستا به مرحله اجرا درآمده است.

اجرای طرح هادی در 736 روستای استان فارس

سید علی‌نقی لقمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس ماده هفت اساسنامه قانونی خود و آیین‌نامه اجرایی، موظف به اجرای طرح هادی روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ارائه تسهیلات تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، بهبود مسکن و خدمات عمومی از جمله اهداف مهم طرح هادی روستایی است.

این مسئول تصریح کرد: تعداد خانوارهای روستایی در استان فارس 371 هزار و 273 خانوار با یک‌میلیون و 648 هزار و 912 نفر جمعیت بوده که در روستاهای بالای 20 خانوار زندگی می‌کنند و نیاز به اجرای طرح هادی در ابعاد گسترده در این روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در زمینه طرح واگذاری زمین برای احداث مسکن روستایی گفت: بنیاد مسکن در روستاهای مستعد اقدام به تملک اراضی از منابع مختلف برای احداث مسکن کرده است و پس از آماده‌سازی، اجرای طرح تفکیکی و تقسیم‌بندی قطعات آنها را به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌کند.

لقمانی اضافه کرد: اجرای طرح صدور خدمات فنی پروانه ساختمان روستایی برای ساخت واحدهای مقاوم در برابر سوانح طبیعی از دیگر اهداف این اداره کل بوده است و با کنترل و رعایت کاربری‌های مصوب طرح‌های هادی شاهد کاهش خسارت وارده به منازل مسکونی هستیم.

وی با مثبت ارزیابی‌کردن اجرای طرح بهسازی بافت‌های باارزش روستایی اظهار داشت: در این طرح ضمن شناخت فضاهای باارزش روستایی با تحلیل، برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا، آنها را ارتقا بخشیده و زمینه توسعه کالبدی و فضایی این روستاها را فراهم می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی در مناطق روستایی دارای اعتبار ملی و استانی بوده و تاکنون 54 میلیارد تومان اعتبار به اجرای این طرح‌ها در مناطق روستایی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول