اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال مالی 91

طرح هادی در 29 روستای قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم از اجرای طرح هادی در 29 روستای قم تا پایان سال مالی 91 خبر داد.

طرح هادی در 29 روستای قم اجرا می‌شود

ولی رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح هادی روستایی اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد توسعه و تغییر در وضعیت کالبدی روستاها و ایجاد ساختار مناسب از طریق لحاظ کردن نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاها صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: طرح هادی علاوه بر ساماندهی و اصلاح بافت موجود در روستا، میزان و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مسکونی، تجاری، کشاورزی و تأسیسات را تعیین می‌کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به اهداف طرح هادی گفت: این طرح در راستای بهبود کیفیت بافت روستا، ایجاد تناسب منطقی بین جمعیت و عملکردهای مختلف مسکونی، کنترل و نظارت بر روند توسعه کالبدی روستا و ایجاد زمینه کاهش خطر سوانح طبیعی در دستور کار است.

وی عنوان داشت: طرح هادی پس از تهیه نقشه بر اساس اعتبار در معابر اصلی روستایی اجرا می‌شود.

رحمانی یادآور شد: اجرای طرح هادی شامل جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی، سنگ‌فرش، محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز است.

وی با اشاره به آمار سرشماری سال 85 گفت: بر اساس این آمار 134 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که برای همه آنها طرح هادی تهیه شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه طرح هادی 54 روستا در سال گذشته اجرا شد گفت: اعتبارات این بخش به مبلغ 3 میلیارد و 580 میلیون تومان از اعتبارات استانی، 700 میلیون تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و یک میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات ملی تامین شد.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح هادی در 29 روستای استان 3 میلیارد و 260 میلیون تومان اعتبار در سال جاری اختصاص پیدا کرده است که اجرای این طرح‌ها تا پایان سال مالی 91 به پایان می‌رسد.

رحمانی عنوان داشت: اکنون در حال مبادله موافقت‌نامه و کارهای اجرایی هستیم که پس از مبادله موافقت‌نامه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی اقدام می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول