اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن:

28 هزار طرح هادی روستایی در کشور تدوین شد

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: 28 هزار طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار کشور تهیه و تدوین شده است.

28 هزار طرح هادی روستایی در کشور تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوشاب، محمدرضا شاملو ظهر امروز و در آئین بهره‌برداری از  طرح هادی روستای بلقان‌آباد شهرستان خوشاب در خراسان رضوی، اظهار کرد: 28 هزار طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار کشور تهیه و تدوین شده است همچنین برای سال جاری تهیه طرح هادی برای 2 هزار و 751 روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه به مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح‌هایی که در این ارتباط دردستورکار قرار دارد اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های دولت و مجلس در برنامه چهارم و پنجم توسعه مقرر شد یک میلیون و 600 مسکن روستایی مقاوم‌سازی و نوسازی شود.

شاملو افزود: علاوه بر این یک میلیون و 200 واحد روستایی تکمیل شده و در اختیار مردم قرارگرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: تاکنون برای 2 میلیون و 600 واحد روستایی در استان‌های کشور سنددار شده است و برای بهسازی محیط نیز 12 هزار و 500 روستا در کشور توسط این نهاد بهسازی شده است.

شاملو در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر توجه به بافت فیزیکی روستا، توجه به مسائل اقتصادی و اشتغال در روستاها است که این امر نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی بهسازی روستاهای نمونه، بهسازی بافت با ارزش روستایی، صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، بازنگری طرح‌های هادی روستایی، ساماندهی کالبدی سکونتگاه‌های روستایی را از دیگر فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد.

شاملو با اشاره به اهمیت فضای سبز در روستاهای کشور، اظهار داشت : توجه به فضای سبز در معابر روستا سبب می‌شود که به معابر و کالبد روستا نشاط و شادابی دهیم.

در ادامه این مراسم محمد قوی بازو بخشدار مرکزی خوشاب نیز در این مراسم گفت: در فاز یک طرح هادی روستای بلقان آباد 4 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است که عملیات اجرایی فاز یک طرح هادی روستای بلقان آباد از سال 89 آغاز شد.

بخشدار مرکزی خوشاب با اشاره به اینکه صورت تامین اعتبار فازهای بعدی طرح هادی این روستای اجرا می‌شود، گفت: فاز یک طرح هادی روستای بلقان آباد شامل بازگشایی معابر، جدول‌گذاری و آسفالت به طول حدود دو کیلومتر است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول