اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت خبر داد

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به طرح هادی روستایی باشت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان باشت گفت: امسال 10 میلیارد ریال به اجرای طرح هادی روستایی در باشت اختصاص یافت.

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به طرح هادی روستایی باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی‌اصغر قلی‌پور عصر امروز به منظور بررسی وضعیت طرح هادی روستایی از برخی روستاهای شهرستان باشت بازدید کرد.

وی با بیان اینکه امسال حدود 10 میلیارد ریال اعتبار برای طرح هادی روستایی در شهرستان باشت اختصاص یافته است، افزود: از این میزان اعتبار 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مابقی نیز از محل اعتبارات ملی است.

مسئول ارشد اجرایی در باشت تعداد روستاهای این شهرستان که طرح هادی آن در حال اجر بوده را 9 روستا اعلام کرد و افزود: 6 روستا از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و 3 روستا نیز از محل اعتبارات ملی اجرا می‌شود.  

قلی‌پور بیان داشت: طرح هادی روستاهای آبدهگاه، سراب‌بیز، بوستان، آبکنارو، آهوروک و بوستان از محل  اعتبارات استانی و روستاهای ده‌کند، شوش سفلی و ده‌شیخ نیز از محل اعتبارات ملی اجرا می‌شود.

فرماندار باشت عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح هادی روستایی شامل احداث و اصلاح پیاده‌رو و معابر روستایی، احداث میادین، احداث کانال داخل روستا و سیل‌بند و تکمیل شبکه فاضلاب، زیباسازی روستا، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها است.

وی با بیان این‌که در اجرای طرح هادی اولویت با روستاهای پرجمعیت است، افزود: در سال گذشته طرح هادی روستاهای چاه تلخ، بهره‌عنا، منصور‌آباد، کته و برغون در این شهرستان اجرا شده است.

قلی‌پور اهداف اجرای طرح هادی در روستاها را یادآور شد و ابراز کرد: اجرای طرح هادی روستایی با هدف بهسازی محیط روستایی و ارتقای بهداشت، هدفمند ‌کردن ساخت و سازهای روستایی و ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستایی و خدمات عمومی دیگر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اداری باشت اجرای طرح هادی را باعث افزایش آرامش و آسایش زندگی در مناطق روستایی و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر عنوان کرد.

فرماندار باشت یکی از موانع اجرای طرح هادی روستایی را وجود معارضات اجتماعی بیان کرد و از روستاییان خواست در بازگشایی کوچه‌ها و معابر با بنیاد مسکن همکاری کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول