اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

صنایع آلاینده قزوین در مقایسه با متوسط کشوری ناچیز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی تعداد صنایع آلاینده استان قزوین نسبت به متوسط کشوری ناچیز است.

صنایع آلاینده قزوین در مقایسه با متوسط کشوری ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی آقافرهادی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد سه هزار واحد صنعتی در سطح کشور به عنوان واحد آلاینده شناخته و معرفی شده‌اند که سهم استان قزوین از این تعداد 11 واحد صنعتی بود.

وی افزود: این استان با داشتن بیش از سه هزار و 500 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی بزرگ و کوچک یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی کشور به شمار می‌رود که به دلیل مدیریت مطلوب و صحیح اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین واحدهای آلاینده صنعتی آن در مقایسه با متوسط کشوری بسیار اندک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به رویکرد تعاملی این اداره‌کل با صاحبان صنایع و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در راستای ترغیب و تشویق مدیران واحدهای صنعتی نسبت به اجرای سیستم‌های کاهش آلودگی بیان کرد: در این استان 11 واحد آلاینده زیست محیطی وجود دارد که در مقایسه با تعداد واحدهای صنعتی مستقر در استان قزوین و آمارهای کشوری صنایع آلاینده بسیار ناچیز است.

فرهادی اضافه کرد: در سال 89 نیز 11 واحد به عنوان واحدهای آلاینده این استان شناخته شدند که بیش از 50 درصد آنان تا پایان سال نسبت به رفع آلایندگی اقدام کردند، در حالی که تکلیف استان قزوین کاهش 20 درصدی آن بود که این امر موفقیت قابل ملاحظه‌ای برای اداره‌کل حفاظت محیط زیست این استان محسوب می‌شود و مورد تشویق سازمان محیط زیست کشور نیز قرار گرفت.

گفتنی است واحد آلاینده واحدی است که براساس شناسایی، نمونه‌برداری، پایش پس از تخلیه فاضلاب و یا انتشار ذرات، گازهای آلاینده و تخلیه پسماند موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول