اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

کاهش 20 درصدی صنایع آلاینده جز برنامه‌های اصلی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: کاهش 20 درصدی صنایع آلاینده در استان اردبیل جز برنامه‌های اولویت‌دار محیط زیست این استان است.

کاهش 20 درصدی صنایع آلاینده جز برنامه‌های اصلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در همایش کودک و محیط زیست که همزمان با هفته هوای پاک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تحول بزرگی که به جد انجام آن را دنبال می‌کنیم واگذاری مناطق تحت مدیریت محیط زیست به بخش خصوصی است تا به معنای واقعی بتوانیم در قالب کارگروه واگذاری تصدی غیر حاکمیتی مدیریت این مجموعه‌ها را به بخش غیر دولتی واگذار کنیم.

وی نمونه این مناطق را فندقلوی نمین در اردبیل اعلام کرد و افزود: اگر پرسه قانونی طی شود از اول سال آینده مدیریت این مناطق به بخش خصوصی واگذار می‌شود که با بهره‌برداری بهینه از این مناطق این رویه بسیار مناسب می‌باشد.

حمیدی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک با کمیته فنی برای کاستن از آلودگی زیست‌محیطی خاطر نشان کرد: ما با بازرسی و پایش مستمر سیستم خروجی صنایع آلاینده تذکر و هشدارهای لازم را انجام می‌دهیم.

این مسئول از مجهز شدن کارخانه سیمان اردبیل به سیستم آنلاین تصفیه هوا اشاره کرد و ادامه داد: ما با اندازه‌گیری‌های مستمر در این باب اجازه نمی‌دهیم آلایندگی محیط زیست بیش از وضعیت مجاز باشد به طوری که قرار است کارخانه سیمان اردبیل به زودی سیستم جدید خود را که مطابق با استانداردهای جهانی است، راه‌اندازی کند.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین از تشکیل جلسات مستمر و ماهانه پسماند استان خبر داد و گفت: برای اولین بار تشکیل این جلسات در شهرستان‌ها آغاز شده و قرار است با یک مدیریت صحیح و شایسته این کار دنبال شود.

وی نمونه‌ای از فعالیت این کارگروه را دعوت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای دفن بهداشتی زباله و تولید برق از آن اعلام کرد و افزود: 450 تن روزانه تولید زباله را در شهر اردبیل شاهد هستیم که می‌تواند این ظرفیت در تولید برق استفاده شود.

حمیدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما در کنار این امر با سیاست کاهش 20 درصدی صنایع آلاینده که در برنامه پنجم تکلیف شده است، سعی داریم توسعه پایدار محیط زیست را محقق کنیم.

وی در ادامه فرهنگ‌سازی در حوزه هوای پاک را از ضروریات اعلام کرد.

امروز همزمان با دومین روز هفته هوای پاک کاشت چندین اصله نهال در کنار دریاچه شورابیل و همچنین منطقه اندبیل خلخال آغاز شد و در برخی از شهرستان‌ها نیز به مناسبت هفته هوای پاک همایش‌ها و نشست‌های متنوعی برگزار شد و کودکان در گرامیداشت این هفته نقاشی کشیدند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول