اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست کهگیلویه عنوان کرد

ضرورت انتقال صنایع آلاینده دهدشت به شهرک صنفی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: این اداره در تعامل با مجمع امور صنفی و بر اساس مصوبات دو جانبه، اصرار دارد که واحدهای آلاینده شهر دهدشت هر چه زودتر به خروج از شهر در شهرک صنفی مستقر شوند.

ضرورت انتقال صنایع آلاینده دهدشت به شهرک صنفی
سید قدرت‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه به لحاظ درصد آلودگی هوا یکی از شهرهای پاک استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه خاطرنشان کرد: با این حال در فصولی از سال گرد و غبار ناشی از تالاب هور‌العظیم و کشور‌های همسایه از جمله عراق و عربستان وضعیت جوی این شهرستان را متاثر می‌سازد به طوری که شعاع دید به حداقل می‌رسد.
علیپور ابراز داشت: راهکار پیش رو برای این معضل کاشت درختان مرتبط با منطقه و مالچ پاشی در سایه همکاری و تعامل سازمان محیط زیست با آن کشورها است.
وی عنوان کرد: شهرستان کهگیلویه دارای چندین واحد سنگ شکن و کارخانه‌های آسفالت است که تاثیر عمده‌ای در آلودگی هوای منطقه و آلودگی رودخانه‌ها دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: این اداره بر اساس ضوابط و استانداردهای زیست محیطی به صنایع آلاینده که اقدام به آلودگی آب و هوا می‌کنند هشدار داده و سپس با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به تعطیلی آنها می‌کند.
علیپور اضافه کرد: در شهرستان کهگیلویه به خصوص در شهر دهدشت صنایع آلاینده‌ای از جمله تیرچه بلوکی‌ها، چوب‌بری‌ها، جوشکاری‌ها، انبار مصالح ساختمانی و سنگبری‌هایی وجود دارد که این اداره در تعامل با مجمع امور صنفی بر اساس مصوبات دو جانبه مقرر گردید که این واحد‌های آلاینده به خارج از شهر در یک مکان مشخص تحت عنوان شهرک صنفی مستقر گردند.
وی گفت: در بحث پسماندهای شهری بر اساس قانون مدیریت پسماندها، سازمان حفاظت محیط زیست نقش نظارتی داشته و شهرداری‌ها در شهر و بخشداری در روستا موظف هستند نسبت به تعیین وضعیت پسماندها چاره‌اندیشی کنند.
علیپور با اشاره به اینکه در شهرستان کهگیلویه روزانه نزدیک به 90 تن زباله تولید می‌شود، اذعان داشت: جایگاه دفن زباله شهر دهدشت که در فاصله پنج کیلومتری از شهر واقع شده استانداردهای زیست محیطی را دارا نبوده و این زباله‌ها روزانه به آتش کشیده می‌شوند که کاری خلاف مقررات زیست محیطی است.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول