اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد

مشارکت صنایع آلاینده در توسعه آموزش‌های زیست‌محیطی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: صنایع آلاینده باید در بهبود وضعیت زیست‌محیطی و توسعه آموزش‌ها مشارکت کنند.

مشارکت صنایع آلاینده در توسعه آموزش‌های زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری گلستان ظهر دوشنبه در نخستین جلسه کارگروه توسعه آموزش‌های همگانی زیست‌محیطی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و صنایع به تاثیر فعالیت‌های خود بر محیط زیست واقف هستند، تاکید کرد: صنایع آلاینده مانند نفت و فولاد باید در بهبود وضعیت زیست‌محیطی و توسعه آموزش‌ها مشارکت کنند.

وی افزود: نمایندگان وزارت نفت در خوزستان با وجود ارسال دعوتنامه در این جلسه شرکت نکردند اما امیدوارم در آینده حضور پررنگ‌تری داشته باشند و در توسعه آموزش‌های همگانی زیست‌محیطی مشارکت کنند.

عامری گلستان همچنین با اشاره به تاکید برنامه توسعه پنجم بر حفظ محیط زیست اظهار کرد: حفظ محیط زیست در برنامه‌های توسعه استان باید در اولویت قرار گیرد.

وی توسعه پایدار را در گرو حفظ محیط زیست دانست و تصریح کرد: توسعه خوزستان بدون ساماندهی رودخانه کارون و جلوگیری از تخلیه حجم عظیم فاضلاب به این رودخانه ممکن نیست.

این مقام مسئول افزود: متاسفانه اهداف برخی طرح‌ها با یکدیگر متناقض است به طور مثال توسعه صنعت همیشه با تخریب محیط زیست همراه است، اما مدیران باید بدانند اداره محیط زیست قصد جلوگیری از تولید را ندارد و هدفی جز توسعه پایدار دنبال نمی‌کند.

وی نسبت به وضعیت محیط زیست استان هشدار داد و گفت: امروز محیط زیست ما به شدت در خطر است و وظیفه تمام آحاد جامعه است که نسبت به این خطر جدی احساس مسئولیت کنند.

عامری گلستان با بیان اینکه آموزش‌های زیست محیطی مدنظر این کارگروه برای عموم مردم جامعه است، افزود: آموزش‌های همگانی محیط زیست محقق نمی‌شود مگر با آموزش مدیران و مسئولان، به صورت نمونه شرکت فولاد،‌ نفت و گاز و فاضلاب باید از بلایی که به سر محیط زیست می‌آورند، آگاه باشند.

بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند (الف) ماده 189 قانون برنامه پنج‌ساله توسعه پنجم در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی و دستیابی به توسعه پایدار به منظور حفظ محیط زیست کارگروهی از دستگاه‌های مرتبط باید تشکیل شود و طرح جامع آموزش همگانی را تدوین کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول