اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی خواستار شد

انتقال سریع صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی بر لزوم انتقال هر چه سریع‌تر صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری تاکید کرد.

انتقال سریع صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در سومین نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه آلودگی هوای شهر اراک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم این شهر و مسئولان استان است که باید هر چه سریع‌تر در این زمینه وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه انتقال صنایع آلاینده از حریم شهرها و تلاش برای تحقق کاهش آلودگی هوا از مطالبات جدی مردم است، تصریح کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند با تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک زمینه انتقال صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری فراهم شود که در این راستا دو قطعه زمین در اختیار شهرداری و اصناف قرار داده شده که می‌طلبد مسئولان ذی‌ربط در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه استقرار واحدهای آلاینده در این مناطق را فراهم سازند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مردم همواره در ملاقات‌های خود با مسئولان استانداری و یا نمایندگان مجلس خواهان انتقال صنایع آلاینده به محدوده خارج شهر هستند گفت: تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان اصناف، محیط زیست، صنعت و معدن و تجارت و شهرداری، استانداری برای رسیدگی به درخواست‌های مردم پیرامون این موضوع از ضروریات است که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

شعبانی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مهر ‌ماندگار خاطر نشان ساخت: راه‌اندازی شبکه فاضلاب و آب رسانی به شهر ساوه، بیمارستان 35 تختخوابی خنداب، بهره‌مندی تمام مردم اراک از آب سد کمال صالح از پروژه‌های مهر ماندگار در استان مرکزی است که باید تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسند.

در این نشست پیرامون طرح افزایش محدوده شهر دلیجان، تغییر کاربری اراضی شرقی بیمارستان امام خمینی(ره) کوی رضوی اراک، ساخت مجموعه ورزشی دادگستری، مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر، سفره‌خانه و مجموعه تفریحی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول