اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از هنرمندان استان سمنان

نمایش‏های جشنواره تئاتر بسیج سمنان نقد و بررسی شد

خبرگزاری فارس: نقد و بررسی نمایش‏های اجرا شده در نخستین روز جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و جمعی از هنرمندان استان در فرهنگسرای مهر این شهرستان انجام شد.

نمایش‏های جشنواره تئاتر بسیج سمنان نقد و بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از کمیته اطلاع‏رسانی نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان، جلسه نقد و بررسی نمایش‏های «پری‏خوانی عشق و سنگ»، «گلایه» و «روی نیبند» در جمع هنرمندان تئاتر استان، کارگردانان و عوامل این آثار برگزار شد.

در ابتدای نشست، از کارگردان پری‏خوانی عشق و سنگ پرسیده شد که چرا این کار تک نفره انجام نشد و گاهی این‏گونه استنباط می‏شد که اسیر سفارشی بودن شده است، که وی گفت: نمایشنامه این کار یک تک‏گویی نمایشی است که در آن یگانه بازیگر زن جای همه آدم‏ها روی صحنه بازی می‏کند ولی نقش‏ها را به پنج زن دادم تا نمایش را از لحاظ شنیداری و دیداری متنوع و مخاطب با جذابیت بیشتری روبه‏رو شود.

هومن شهرستانی ادامه داد: بازی سنگین تک‏گویی را بین پنج نفر تقسیم کردم اما در خصوص بحث سفارشی بودن کار باید بگویم که این کار درباره عشق و حق فروخورده زن است اما فمنیستی نیست، درباره همه زن‏های مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی است؛ پس قاعدتاً نمی‏تواند سفارشی باشد.

وی ادامه داد: به نظرم حاصل کارمان در این نمایش خوب بود و از عملکرد بازیگران آن راضی هستم؛ این نمایش اثر زیبایی از کار درآمده و از تک تک صحنه‌‏های آن خاطره خوبی دارم.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول