اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داریوش مؤدبیان:

جشنواره‌های تئاتر باید به معنای واقعی برگزار شوند

خبرگزاری فارس: کارگردان برجسته سینما و تئاتر گفت: اگر می‌خواهیم تئاتر پویا و زنده داشته باشیم باید جشنواره‌ها را به معنای واقعی آن برگزار کنیم.

جشنواره‌های تئاتر باید به معنای واقعی برگزار شوند

داریوش مؤدبیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در یاسوج به نحوه داوری تئاتر در سطح ملی اشاره و اظهار کرد: در برنامه‌ها و نمایش‌های ارائه شده در جشنواره‌ها داوری اصلی این امر را مردم برعهده دارند و این مردم هستند که با رویکرد خود نشان می‌دهند چه نمایشی خوب و کدام ضعیف است.

مؤدبیان به معنای مستمر و واقعی تئاتر اشاره کرد و گفت: تئاتر یک پیکره علمی و ابزار جمعی است که اهداف و برنامه‌های آن باید آماده باشد تا پیشرفت در این خصوص داشته باشیم.

این داور جشنواره تئاتر فجر اذعان کرد: استقرار گروه‌های تئاتر در تالارهای نمایش در قالب جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود که باید به معنای درست آن توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: عموم نمایش‌های اجرایی در سطوح مختلف که برای اولین بار اجرا می‌شوند شیوه معقول و معمول نبوده و تا زمانی که تئاتر و نمایش به معنای واقعی آن بررسی نشود امور بر همین منوال است.

داور بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به نحوه آشنایی خود با تئاتر کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پیش از این به این استان آماده بودم که امروز برای نخستین بار پس از انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد سفر داشتم.

مؤدبیان تصریح کرد: با همکاری و همراهی تمامی گروه‌های نمایشی می‌توان برنامه‌های هدفمندی در جهت رضایت عموم داشته باشیم.

وی به آغاز فعالیت هنری خود اشاره کرد و گفت: اولین تئاتر تلویزیونی خود را با ضحاک مار به دوش در سال 43 آغاز کردم و از سال 48 نیز با مطبوعات همکاری کرده و پس از آن نمایشنامه‌های زیادی از نویسندگان سرشناس را ترجمه کردم.

 داور بیست و چهارمین جشنواره منطقه سه فجر گفت: در سال 53 در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران فارغ‌التحصیل شدم و در سال 59 مدرک فوق لیسانس تخصصی مطالعات هنرهای نمایشی را از دانشگاه سورین پاریس و در سال 60 فوق لیسانس تخصصی زبان شناسی را از موسسه مطالعات علوم انسانی پاریس دریافت کردم.

 انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول