اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شاهین‌شهر اصفهان

تئاتر «جایی که پیاده رو تموم می‌شه» به صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: تئاتر «جایی که پیاده رو تموم می‌شه» در تالار شیخ‌بهایی شاهین‌شهر به روی صحنه می‌رود.

تئاتر «جایی که پیاده رو تموم می‌شه» به صحنه می‌رود

رادمهر کشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: داستان این تئاتر درباره زندگی مشترک زن و مردی است که با دنیای بیرون، زیبایی‌ها و زشتی‌های آن قطع رابطه کرده‌اند.

وی افزود: زن به دلیل ضعف‌های درونی و تأثیراتی که از رسانه‌های بی‌محتوا گرفته، به قدری از دنیای آزاد بیرون می‌ترسد که توان مقابله با چنین فضایی را ندارد.

این کارگردان تئاتر درباره ادامه داستان این تئاتر گفت: زن به علت هراس آشکار شدن هویت و دنیای درونی خود، همسرش را نیز با زور و فشار درون خانه حبس و سعی دارد او را قانع کند که در بیرون از حصار خانه و زندان زندگی که برای وی درست کرده خبری نیست و چیز خوشایندی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مرد خانه به دلیل عدم توان‌مندی کافی برای مقابله با زن با وجود این که می‌داند در دنیای واقعی همان‌طور که زشتی وجود دارد زیبایی، عشق و انسانیت نیز یافت می‌شود و حرف‌های همسرش در این ارتباط درست نیست، در درون خود نیروی کافی برای مقابله با تهدیدها و فشارهای زن حس نمی‌کند.

کشانی اظهار کرد: در ابتدای داستان به دلیل یک اتفاق ساده زن در دستشویی یعنی حصاری تنگ‌تر و خفقان‌آورتر از آنچه که پیش از آن زندگی می‌کرده، گیر می‌کند و مرد که به صورت فطری عاشق آزادی و رهایی است سعی در نجات وی دارد.

وی اضافه کرد: حضور سه شخصیت متفاوت در طول داستان که برای کمک به زن وارد خانه می‌شوند در واقع باعث کمک به مرد شده و وی به تدریج سعی در شناخت خود می‌کند، در پایان داستان زن که به صورت اتفاقی نجات پیدا می‌کند با مردی دگرگون شده مواجه می‌شود که دیگر همسر مطیع و تحت فرمان او نیست و می‌رود که دنیای بیرون و زیبایی‌هایش را تجربه کند.

سرپرست گروه پژوهش‌مهر تاکید کرد: این تئاتر در پی آن است که به زبانی نمادین مفاهیم شعر سهراب سپهری که می‌گوید «زندگی خالی نیست، مهربانی هست، سیب هست، ایمان هست و تا شقایق هست زندگی باید کرد» را به انسان‌ها بیاموزد.

وی افزود: فرشید تربیت، بهاره مهدوی و رادمهر کشانی در این نمایش ایفای نقش کرده‌اند و بهاره مهدوی به عنوان آهنگساز و نوازنده سه تار و خاطره بخشی خوانساری به عنوان نوازنده تنبک با گروه همکاری داشته‌اند ضمن اینکه خواندن آهنگ‌ها این نمایش بر عهده شهرام شاه ولایتی و رادمهر کشانی بوده است.

گزارش فارس حاکی است رادمهر کشانی بازیگر و کارگردان این نمایش «جایی که پیاده‌رو تمام می‌شود» با بازی در سه نقش متفاوت توانست رتبه نخست بازیگری را در جشنواره تئاتر استان اصفهان کسب کند ضمن اینکه رتبه سوم بازیگری این جشنواره نیز به پیام میرکی بازیگر همین نمایش تعلق گرفت و از موسیقی آن نیز تقدیر شد.

به گزارش فارس، تئاتر کمدی «جایی که پیاده رو تموم می‌شه» به نویسندگی کیوان نخعی و کارگردانی رادمهر کشانی تا سیزدهم آبان ماه از ساعت 18:30 در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول