اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با همه بزرگی از کمبود اعتبارات رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت 130 میلیون تومانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد این استان به تئاتر اشاره کرد و گفت: این عرصه هنری در بحث آموزش و منابع مالی دچار مشکلاتی است.

تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با همه بزرگی از کمبود اعتبارات رنج می‌برد

مهدی ابدالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به عرصه تئاتر کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: وضعیت تئاتر این استان به نسبت دیگر استان‌ها مناسب ارزیابی شده که امید است با برنامه‌ریزی صورت گرفته در افقی روشن شاهد روزهای هرچه بهتر تئاتر این استان باشیم.

معاون هنری سینمایی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تصریح کرد: تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در عرصه تئاتر مدرن برای خود مؤلفه‌هایی دارد که با توجه به بومی بودن آن فراتر از تئاتر کشوری است.

ابدالی ارزیابی‌های صورت گرفته از تئاتر کهگیلویه و بویراحمد را مناسب عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و ‌میزان ظرفیت موجود پیشرفت بالاتر از حد انتظار داشته‌ایم.

وی در ادامه به زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه نمایش و تئاتر این استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌ها در این حوزه تا حدود زیادی نسبت به گذشته آماده شده است.

ابدالی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه نمایش زیرساخت‌هایی از جمله دو پلاتو و یک سالن قاب عکس در یاسوج و دو پلاتوی دیگر در شهرستان‌های گچساران و دهدشت راه‌اندازی کرده‌ایم که همه به پیشرفت تئاتر این استان کمک خواهد کرد.

کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در تئاتر کشور است

وی عمده مشکلات حوزه نمایش و تئاتر کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه‌های مالی و آموزشی ذکر کرد و گفت: در عرصه هنری و با مشکلات موجود، تئاتر این استان به سطح خوب کشوری رسیده و برای هرچه بهتر شدن و کاهش مشکلات موجود همت دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

ابدالی گفت: از اوایل سال 90 تاکنون بیش از 130 میلیون تومان به همت مسئولین فرهنگ و ارشاد به تئاتر کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است که با توجه به توانمندی‌های هنرمندان این رشته در این استان به حمایت هرچه بیشتر مسئولین ارشد اجرایی برای رشد و تعالی تئاتر نیازمندیم.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که سه جشنواره ملی، منطقه‌ای و استانی تئاتر را به صورت ویژه و مجزا برگزار کرده است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول