اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد همچون نگینی در عرصه تئاتر کشور است

خبرگزاری فارس: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با جوانان هنرمند خود همچون نگینی در عرصه تئاتر کشور می‌درخشد که نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارد.

کهگیلویه و بویراحمد همچون نگینی در عرصه تئاتر کشور است

مهدی عبدالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به شاخصه‌های هنری و نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: وضعیت این استان در برگزاری برنامه‌های هنری و نمایشی به نسبت دیگر استان‌ها مناسب ارزیابی شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه در برنامه‌های هنری شاخصه‌های بومی زیادی وجود دارد، سعی بر این داریم در اجرای برنامه‌های هنری و سینمایی از هنرمندان این استان نهایت بهره را داشته و ظرفیت آن‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

عبدالی دیگر ویژگی هنری در کهگیلویه و بویراحمد را درام‌نویسی و کارگردانی تئاتر ذکر کرد و گفت: با توجه به ویژگی شاخص و مهم در تئاتر، این استان آمادگی برگزاری جشنواره‌ها در سطوح ملی را دارد.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره منطقه سه تئاتر فجر در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود این‌که مزیت‌های  این جشنواره مناسب ارزیابی شده، این استان ظرفیت میزبانی از جشنواره‌های ملی را نیز دارد.

عبدالی به آثار برگزیده در جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: آثاری چون ستون تلخ، تئوری دوست داشتنی، خیال، خشت خام خانه، باید امشب برم، مرثیه برای یک مرده، دال، خانه شیشه‌ای، تو هرگز نخواهی گشت، ننه دلاور، گالیدراک، کابوس کش‌دار شادی و آلرژی آثار برگزیده بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تئاترهای برگزیده در این جشنواره در سه سالن مجزا شامل تالار هنرنما، پلاتوی حسین پناهی و استاد یونس آبسالان برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی عوامل اجرایی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر روزانه پنج اثر از پنج استان کشور در یاسوج اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول