اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شده است

آموزش 17 هزار داوطلب هلال احمر خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آموزش عمومی و تخصصی 17 هزار و 468 داوطلب هلال احمر استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

آموزش 17 هزار داوطلب هلال احمر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسلم حسینی عصر امروز در جمع مسئولان هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: بحث آموزش و پژوهش در جمعیت هلال احمر استان بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی فعالیت‌‌ها و دوره‌های متعددی در راستای آموزش در بحث سوانح و حوادث دارد و در بحث آموزش عمومی امداد و کمک‌های اولیه از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 5 هزار و 321 نفر را آموزش داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به آموزش‌های عمومی دوره پایه داوطلبی اشاره کرد و افزود: در این دوره‌ها از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 2 هزار و 815 نفر آموزش دیده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 31 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسینی دوره مبتنی بر نیاز‌های محلی را یکی از دوره‌های آموزش عمومی و همگانی دانست و تصریح کرد: در این دوره نزدیک به 8 هزار و 546 نفر از جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان آموزش دیده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 300 درصد افزایش داشته است.

وی پیامک، بروشور آموزشی، کتاب و سی‌دی آموزشی، بنر و زیرنویس‌ها و تیزرهای تلویزیونی را از فعالیت‌های مهم در امر اطلاع‌رسانی دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 155 هزار و 944 نفر از بحث‌های تبلیغاتی و آموزشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی دوره‌های امداد، نجات و تخصصی را زیرمجموعه آموزش‌های تخصصی دانست و افزود: در دوره‌های عمومی امداد نزدیک به 359 نفر از جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و در دوره‌های عمومی نجات نزدیک به 319 نفر آموزش‌ دیده‌اند.

حسینی همچنین از آموزش 108 نفر از داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در دوره‌های تخصصی خبر داد.

وی از تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین جمعیت هلال احمر استان با استانداری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه کارکنان ادارات دولتی باید دوره‌های آموزشی چهارگانه هلال احمر را بگذرانند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شده تا نزدیک به 6 هزار نفر از کارکنان ادارات دولتی تا پایان سال آموزش‌های چهارگانه هلال احمر داده شود.

حسینی از تفاهم‌نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مبنی بر آموزش رانندگان خودروهای سنگین خبر داد و افزود: این رانندگان به مدت شش ساعت دوره‌های امداد و نجات جاده‌ای و کمک‌های اولیه را آموزش می‌بینند.

وی از آموزش کارکنان نیروی انتظامی خراسان جنوبی و افرادی که متقاضی دریافت گواهینامه هستند، خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با نیروی انتظامی استان منعقد شده است، مقرر شده که کارکنان نیروی انتظامی استان و افراد متقاضی دریافت گواهینامه باید دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه جمعیت هلال احمر را بگذرانند.

حسینی آموزش را در جمعیت هلال احمر بسیار مهم دانست و افزود: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نزدیک به شش انیمیشن در بحث آموزش زلزله برای کودکان و جوانان آماده کرده که از طریق صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول