اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از گروگان‌های آزاد شده هلال احمر در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد

اگر باز هم تکلیف شود به لیبی باز می‌گردم

خبرگزاری فارس: یکی از گروگان‌های آزاد شده تیم هلال احمر با اشاره به 70 روز اسارت در لیبی گفت: اگر باز هم به بنده یا هر یک از هفت نفر دیگر تکلیف شود با وجود هر مانعی برای خدمت‌رسانی به مردم نیازمند لیبی به این کشور باز می‌گردیم.

اگر باز هم تکلیف شود به لیبی باز می‌گردم

سید حسن موسوی مشاور رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و یکی از گروگان‌های آزاد شده تیم 7 نفره هلال احمر ظهر امروز در بدو ورود به مشهد مقدس در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به انگیزه گروگان‌گیران از اسارت تیم 7 نفره هلال‌احمر ایران اظهارکرد: عده‌ای از سلفی‌ها ما را به مدت 70 روز به اسارت گرفته و شرایط سختی را برای ما به وجود آوردند.

وی افزود: در این 70 روز امکان خدمات رسانی را از تیم هلال احمر به مردم نیازمند و محروم لیبی سلب کردند.

مشاور رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اصلی‌ترین مطالبه این سلفی‌ها خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات آنها آزادی زندانی‌های خود در عراق به‌واسطه نفوذ و ارتباط خوب ایران با عراق بود.

وی تصریح کرد: بنده در جریان جزئیات بیشتری نیستم ولی تا جایی که اطلاع دارم مسئولان ایران مذاکراتی داشتند ولی این سلفی‌ها به مطالبه خود نرسیدند و این عنایت الهی بود که آزاد شدیم؛ در هرحال باید گفت که مسئولان ایران و لیبی مذاکره‌های بسیار خوبی داشته و با جدیت موضوع را پیگیری و دنبال کردند.

موسوی یادآور شد: هلال احمر و صلیب سرخ به هرحال در همه دنیا به افراد نیازمند و محروم خدمات‌رسانی می‌کند بنابراین قطعا هیچ‌کس نمی تواند مانع خدمات‌رسانی و کمک‌رسانی هلال احمر شود.

وی متذکر شد: بنابراین با وجود هرگونه مانع دیگری اگر باز هم به هلال احمر و از جمله این تیم 7 نفره تکلیف شود که به لیبی بازگردند، قطعا به لیبی بازگشته و به کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی به مردم لیبی می‌پردازند.

این گروگان آزاده شده تیم هلال احمر با اشاره به محکومیت این اقدام توسط مردم لیبی گفت: این اسارت نتیجه و پیام بسیار مثبت و خوبی را در برداشت؛ یکی از پیام‌های این اسارت این است که صلیب سرخ و هلال احمر در همه دنیا و به ویژه مکان‌های ناامن خدمات‌رسانی کرده و این گونه رفتارها نیز نمی‌تواند مانع این خدمات‌رسانی‌ها شود.

موسوی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: قطعا هیچ فردی هم نمی‌تواند مانع خدمات‌رسانی هلال احمر ایران که با فرمان مقام معظم رهبری و با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، به مردم دنیا شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول