اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه اخیر شکل گرفت

رشد 107 درصد گردشگران خارجی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در سال گذشته و در خراسان‌رضوی در شش‌ ماهه نخست سال 290 هزار نفر گردشگر خارجی داشته‌ایم که این رقم امروز به 600 هزار نفر رسید که نشانگر رشد 107 درصدی است.

رشد 107 درصد گردشگران خارجی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی رجایی در دومین روز از نمایشگاه جهانگردی و صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادغام نمایشگاه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی سبب کیفیت بیشتر آن در ابعاد مختلف می‌شود.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی افزود: استقبال از برگزاری این نمایشگاه بی‌نظیر بوده است به شکلی‌ که بیش از 50 متقاضی به علت عدم اختصاص فضا موفق به حضور در نمایشگاه نشدند.

رجایی با اشاره به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: شب گذشته معاونان صنایع‌دستی کشور با حضور معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور نشستی برگزار کردند.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای این نشست برنامه‌ریزی برای صادرات 1.5میلیارد دلار صنایع‌دستی به خارج از کشور است؛ همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی گردشگری و هتلداری از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی اظهار کرد: در مقوله گردشگری، هدفگذاری مبتنی بر جذب 7.5 میلیون گردشگر خارجی در سال 91 بوده که آمارها مبین روند صعودی حضور گردشگران در کشور است.

وی یادآور شد: در سال گذشته در شش‌ ماهه نخست سال 290 هزار نفر گردشگر خارجی داشته‌ایم و این رقم امروز بالغ بر 600 هزار نفر است و این نشانگر 107 درصد افزایش است.

رجایی تاکید کرد: در سال جاری شاهد افزایش گردشگران از کشورهای عراق و افغانستان بوده‌ایم اما تعداد گردشگران پاکستانی تغییر نکرده و این نیازمند بررسی بیشتر و کار در حوزه جذب گردشگر پاکستانی است.

رئیس میراث فرهنگی خراسان‌رضوی با اشاره به تنگناهای اقتصادی و التهابات بازار ارز گفت: صنایع‌دستی از حرفه‌های کارآمد در بخش اقتصاد مقاومتی است؛ در این حوزه با تعامل بخش گردشگری می‌توان ارزآوری خوبی را شاهد باشیم.

رجایی در خاتمه ادغام صنعت گردشگری و صنایع‌دستی را گامی برای توسعه و تولید ثروت تلقی کرد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول