اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان کشور:

صنعت گردشگری می‎تواند رقیب صنعت نفت باشد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان کشور گفت: اگر صنعت گردشگری در ایران توسعه و گسترش پیدا کند می‎تواند رقیب صنعت نفت شود و در آینده‎ای نه چندان دور درآمدی نزدیک به این صنعت داشته باشد.

صنعت گردشگری می‎تواند رقیب صنعت نفت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم پورفرج در جمع مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: در ایران سرمایه اولیه توسعه گردشگری وجود دارد از جمله تپه‎های تاریخی و میراث‎های کهن به طوری که در هر استانی وارد شویم شمار زیادی از آثار فرهنگی به چشم می‎خورد.

وی به تقویت سه موضوع اساسی برای جذب گردشگر تاکید کرد و یادآور شد: اقامت در استان‎ها، سرویس‎دهی و خدمات به گردشگران از جمله مسائل مهم در جذب گردشگر و توریست در استان‎ها است که اگر مورد توجه واقع شود چرخه گردشگری از رونق مناسبی برخوردار خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان کشور تصریح کرد: آنچه که به عنوان جاذبه مطرح است تقاضای مشتری است لذا استان‎ها باید تلاش کنند تا با فراهم کردن امکانات، اقامت، پذیرایی، حمل و نقل و تسریع یکسری قوانین و مقررات به توسعه گردشگری کمک کنند.

11 درصد اشتغال جهان از طریق گردشگری تامین می‎شود

پورفرج با تاکید بر اینکه کشور بیش از هر چیزی باید زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند ابراز داشت: 11 درصد اشتغال جهان از طریق گردشگری تامین می‎شود و ایران نیز نیاز به اشتغال در این بخش را دارد بنابراین باید بتوانیم امنیتی که در ایران وجود دارد در شبکه‎های بین‎المللی معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: جامعه تورگردانان ایران تنها تشکلی است که در راستای تورهای ورودی به ایران در تمام جهان فعالیت می‎کند.

رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان کشور از فعالیت 244 عضو خبر داد و یادآور شد: 124 عضو خیلی فعال هستند و مابقی اعضا نیز کم و بیش فعالیت دارند.

پورفرج در خصوص افزایش ورود تورهای گردشگری به استان گلستان گفت: تلاش داریم تا گلستان را در دو منطقه معرفی کنیم یکی در بخش کشورهای خارجی برای شرکت‎های بزرگ خارجی و دیگری تنظیم سفرهای داخلی تا علاقمندان را به این استان سرسبز جذب کنیم.

گلستان برجستگی‎های زیادی در بخش گردشگری دارد

وی با بیان اینکه گلستان دارای ظرفیت‎های خوب تاریخی، طبیعی و باستانی است ابراز داشت: ایرانی‎ها شاید ایران را به خوبی نمی‎شناسند و گلستان از جمله استان‎هایی است که با دارا بودن امتیازهای خاص خدادادی استانی منحصر به فرد است و دارای طبیعت و امامزادگانی است که شاید برخی استان‎ها از آن برخوردار نیستند لذا باید در معرفی این برجستگی‎ها تلاش شود تا شاهد افزایش جذب گردشگر به گلستان باشیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول