اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی خبر داد

کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری و پارک آبی پرند شهر باسمنج

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: مجتمع گردشگری، تفریحی و پارک آبی پرند به زودی در حریم شهر باسمنج استان کلنگ‌زنی می‌شود.

کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری و پارک آبی پرند شهر باسمنج

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از محل اجرای این طرح افزود: این طرح گردشگری در دو فاز و با وسعت مجموعاً دو و نیم هکتار راه‌اندازی خواهد شد.

وی برآورد اولیه سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران را برای این طرح بالغ بر 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فاز نخست طرح در یک هکتار و فاز دوم در یک و نیم هکتار احداث می‌شود.

محمدی با اشاره به ساخت چند پارک آبی تفریحی و گردشگری در تبریز و استان یادآور شد: تبریز آنقدر در زمینه گردشگری و فضاهای تفریحی دارای ظرفیت است که حتی با وجود ساخت مجموعه‌های مشابه این چنینی باز هم کمبودهایی احساس خواهد شد.

عضو شورای مشورتی گردشگری با بیان اینکه ذائقه‌های عمومی تغییر کرده است، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با توجه به این احساس نیاز عمومی با استقبال از طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری، پروژه‌های تفریحی گردشگری همچون پارک آبی را وارد سبد تقاضای کالاهای خانوارهای استان کرده است.

محمدی وجود چنین فضاهای تفریحی و گردشگری را مورد نیاز دانست و خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذارانی که در این راستا فعالیت می‌کنند حمایت کرده و حداکثر مساعدت‌ها و تسهیلات قانونی را به آنها اعطا خواهیم کرد.

مدیر پروژه مجتمع گردشگری، تفریحی و پارک آبی پرند نیز با تشریح دو فاز این طرح اظهار کرد: فاز نخست طرح شامل رستوران، تالار، بخش‌های اقامتی به شکل سوئیت آپارتمان و فضاهای ورزشی خواهد بود که با کسب مجوزهای لازم و آغاز به کار، قسمت‌های عمده‌ای از آن برای استفاده شهروندان و گردشگران تا یک سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

علیرضا مثنایی شرکت پیوند فضای شهر را مشاور این طرح عنوان کرد و افزود: فاز دوم طرح نیز امکاناتی از قبیل پارک آبی، شهربازی سرپوشیده و فضاهای تجاری را شامل می‌شود.

وی حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی را عاملی برای ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران به ساخت طرح‌های گردشگری در این استان دانست.

مثنایی اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت سایر نهادهای ذی‌ربط می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی بیش از پیش بخش‌های گردشگری و تفریحی آذربایجان‌شرقی با حضور سرمایه‌گذاران باشیم.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول