اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان

مجموعه گنجعلیخان رتبه اول جذب گردشگر را دارد

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: مجموعه گنجعلیخان رتبه اول جذب گردشگر این استان را دارد.

مجموعه گنجعلیخان رتبه اول جذب گردشگر را دارد

محمدحسین تجلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفر و ستاد جذب گردشگران خارجی در استان کرمان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و  اعضای ستادها در مورد وضعیت گردشگری این خطه تبادل نظر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای عضو این ستادها باید تسهیلات لازم برای ورود هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنند.

تجلی بیان داشت: مجموعه گنجعلیخان، باغ شاهزاده و مجموعه‌های تاریخی ماهان و ارگ بم در سال جاری بیشترین آمار بازدیدکننده از مراکز تاریخی و گردشگری استان کرمان را به خود اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: همچنین کویر شهداد نیز در بین مراکز گردشگری طبیعی استان کرمان بیشترین بازدیدکننده را در سال جاری داشته است.

تجلی با اشاره به اینکه آثار تاریخی کرمان و اطراف این شهر بازار سنتی گردشگری استان کرمان را تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: برنامه‌ریزی‌هایی برای تغییر این بازار و توسعه آن به شهرستان‌های بزرگ از جمله رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم صورت گرفته است.

وی افزود: تورهای گردشگری به سمت مرکز شهرستان‌های بزرگ استان کرمان هدایت می‌شود تا درآمد حاصل از صنعت گردشگری در این مناطق ایجاد شود.

تجلی تصریح کرد: اولویت در جذب گردشگر به علت ارزآوری با گردشگران خارجی است که با توجه به تحریم‌ها فرصت ایده‌آلی برای گردشگران خارجی ایجاد شده زیرا خدمات در ایران با توجه به نرخ ارز برای این افراد بسیار مقرون به صرفه شده است.

وی با اشاره به اینکه جذب گردشگران داخلی نیز از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، ابراز داشت: ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که دفاتر خدمات مسافرتی فعالیت خود در زمینه ورود تورهای گردشگری را افزایش دهند و زمینه‌ساز این امر باشیم که گردشگران وارد این استان شوند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول