اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تکمیل طرح‌های مناطق نمونه گردشگری

چهارمحال و بختیاری کانون گردشگری کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس مناطق نمونه گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: با تکمیل طرح‌های مناطق نمونه گردشگری چهارمحال و بختیاری کانون گردشگری کشور می‌شود.

چهارمحال و بختیاری کانون گردشگری کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جواد عبداللهی اسدآبادی پیش ازظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری این اداره‌کل، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های است که دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است که این استان را به یکی از مکان‌های بکر و زیبا برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

وی افزود: در این راستا این اداره‌کل اقدامات زیادی برای فراهم کردن زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی بیشتر به این استان انجام داده که یکی از این اقدامات تهیه طرح‌های مناطق نمونه گردشگری در استان است.

عبداللهی اسدآبادی با بیان اینکه در حال حاضر استان چهارمحال و بختیاری دارای 15 منطقه نمونه گردشگری است، گفت: در صورت آماده شدن این مناطق ظرفیت و پتانسیل این استان برای پذیرایی از گردشگران افزایش قابل ملاحضه‌ای خواهد یافت.

کارشناس مناطق نمونه گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری منطقه نمونه گردشگری غار سراب باباحیدر یکی از مناطق نمونه گردشگری استان است، گفت: این منطقه مصوبه سفر دوم ریاست جمهوری به این استان است که در این راستا اقدامات زیادی از سوی اداه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده است.

وی فراهم کردن زیرساخت‌های آب، برق، راه و پوشش ارتباطی رادیو و تلویزیون را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: آن منطقه نمونه گردشگری که در شهرستان فارسان قرار دارد در زمینی به مساحت 26.5 هکتار در کارگروه گردشگری استان تصویب شده است.

عبداللهی اسدآبادی اعتبار مورد نیاز این طرح را 700 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تعداد گردشگران ورودی به این منطقه نمونه گردشگری در افق برنامه 550 نفر است.

وی با بیان اینکه طرح این منطقه نمونه گردشگری در کارگروه گردشگری استان تصویب شده است، بیان داشت: این طرح باید به ترتیب به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان شورای برنامه‌ریزی و شورای عالی شهرسازی و معماری برسد و پس از دریافت پروانه ساخت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کارشناس مناطق نمونه گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده این طرح زمینه اشتغال 122 نفر به صورت مستقیم و 387 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان همکاری مطلوبی با این طرح دارند، اذعان داشت: طولانی شدن فرایند تصویب این طرح در جلسات مختلف مهم‌ترین مشکل فراری طرح منطقه نمونه گردشگری غار سراب باباحیدر است.

عبدالهی با اشاره به زمینه‌های موجود برای سرمایه گذاری در این طرح، بیان داشت: متل، مهمانسرا، رستوران، مجتمع تفریحی و فضای سبز کمپینگ مهم‌ترین زمینه‌های موجود برای سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول