اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

جنوب استان اردبیل در توانمندی گردشگری از سرعین بالاتر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: ظرفیت‌های گردشگری جنوب استان اردبیل از سرعین برتر و بالاتر است.

جنوب استان اردبیل در توانمندی گردشگری از سرعین بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه خلخال و کوثر با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های شهرستان خلخال اظهار داشت: ‌طبیعت زیبای خلخال کم از شمال کشور ندارد و ما با داشتن سایت‌های گردشگری متعدد و وجود 50 امامزاده فرصتی استثنایی را فراهم کردیم تا هم از جنبه مادی و هم معنوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

وی وجود آبگرم، سد کوثر و دریاچه زیبای آن را یک استعداد بی‌نظیر توصیف کرد و یادآور شد:‌ اگر این قابلیت‌ها شناسانده شده و با کمک بخش خصوصی بر دامنه سرمایه‌گذاری در این حوزه افزوده شود سرعین نمی‌تواند در مقابل جنوب استان سرش را بلند کند.

امام جمعه شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: ما در بخش کشاورزی نیز با داشتن تولید متنوع و فراوان و دشت بی‌نظیر و پر‌ از شقایق خلخال امتیاز و وجهه شاخصه داریم که اگر تنها دشت پر از شقایق این شهرستان معرفی شود بهتر می‌توانیم گردشگران متعدد را جذب این منطقه در بهار کنیم.

رشتبری گفت:‌ احداث تونل مابین خلخال و استان گیلان به یقین یک حرکت ماندگار خواهد بود که گویی موافقت اولیه نیز از وزارت راه گرفته شده تا این تونل چهار کیلومتری ما بین دو منطقه احداث شود.

* توزیع نابرابر صنایع در کشور مشکل‌آفرین است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اعتقاد ما این است که دین برای اسلام و ساختن جامعه آمده و در قرآن کریم و آیین پیامبر (ص) مسائل معنوی در کنار مسائل مادی بیان شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال ضرورت کسب روزی حلال، تلاش برای پیدا کردن خورد و خوراک سالم و طیب را از تاکیدات دین اسلام برشمرد و افزود: مکتب اسلام مکتب زندگی بر اساس واقعیت‌ها و کسب فضیلت‌ها و تقواست که در حقیقت پرداختن به عمل صالح با رفع تنگدستی میسر خواهد بود.

رشتبری تصریح کرد: تنبلی و کاهلی در مکتب اسلام برای به دست آوردن روزی حلال مذموم شناخته شده به طوری که در کلام ائمه معصوم امر معاش مردم و تامین آن یک عبادت واقعی محسوب شده است.

وی ادامه داد:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این مسیر و تامین معاش حلال و سالم مردم اقدامات خوبی صورت گرفته، اما آنچه بسیار ناشایست به نظر می‌رسد اینکه به رغم فزونی جمعیت در مرکز کشور اکثر صنایع در تهران و کلان شهرها با

هدف کار‌آفرینی و اشتغال متمرکز شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال گفت:‌ اگر این منابع و جذب سرمایه‌گذاری‌ها توزیع عادلانه شده و شهرهای مختلف نیز بتوانند از فرصت اشتغال و سرمایه‌گذاری بهره بگیرند این خود به مهاجرت‌های معکوس کمک خواهد کرد.

این مسئول به ضرورت ایجاد و راه‌اندازی فرصت‌های شغلی بسیار دامنه‌دار و مولد اشاره کرد و یادآور شد: این همایش‌ها بهانه‌‌ای را به وجود آورده تا سرمایه‌گذاران از مناطق مختلف حضور پیدا کنند تا بتوانند بخشی از نارسایی‌ها و مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته را برطرف کنند.

رشتبری در پایان سخنان خود ضرورت احیا و احصا داشته‌ها و توانمندی‌ها را یادآور شد و اذعان داشت:‌ در شهرستان خلخال و کوثر عزم جدی بر این است تا با کار و تلاش بیشتر اسباب آسایش و رفاه مردم فراهم آید.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول