اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهربابک:

عشایر شهربابک مورد توجه قرار گیرند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهربابک گفت: باید عشایر نقطه مرزی شهربابک مورد توجه جدی ادارات مربوطه قرار گرفته و در زمینه رفع مشکلات آنها تلاش شود.

عشایر شهربابک مورد توجه قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، سیف‌الله امینی‌زاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مناطق مرزی این شهرستان با استان‌های فارس و یزد در جریان مسائل و مشکلات مرزداران و  اقدامات صورت گرفته توسط ادارات مربوطه قرار گرفت.

وی ضمن بازدید از چاه آرتزین که در داخل حوزه استحفاظی شهربابک قرار دارد، دستورات لازم در زمینه استفاده بهینه از آب این چاه را صادر و از ادارات مربوطه خواست ضمن سرکشی مداوم از این منطقه مسائل و مشکلات دامداران و عشایر نقطه مرزی شهرستان را برطرف کنند.

امینی‌زاده با اشاره به استفاده بهینه از مراتع مرزی شهربابک افزود: مراتع منطقه چاه علم، دزدان بازرگان که با استان فارس هم‌مرز است یکی از مهم‌ترین مراتع شهرستان بوده که می‌تواند سهم مهمی در اشتغال شهرستان داشته باشند، لذا باید عشایر نقاط مرزی شهربابک مورد توجه جدی ادارات مربوطه قرار گرفته و در زمینه رفع مشکلات آنها تلاش شود.

فرماندار شهربابک در ادامه بازدید خود از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط عشایر منطقه مرزی دزدان بازرگان آنها را به ادامه کار خود در مناطق مرزی شهرستان تشویق کرد.

وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط ادارات مربوطه در منطقه تاکید کرد: باید از عشایر این منطقه حمایت بیشتری صورت گیرد تا آنها با پشتوانه قوی‌تری به فعالیت‌های دامداری و کشاورزی در مناطق مرزی شهرستان ادامه دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهربابک نیز اظهار داشت: دشت چاه‌علم و دزدان بازرگان یکی از منحصر‌به‌فردترین دشت‌های استان کرمان است که از نظر پوشش گیاهان مرتعی و دارویی به ویژه گیاه آنغوزه که ارزش زیادی در صنایع دارویی دارد، حائز اهمیت است.

وی افزود: هر ساله حفاظت از این گیاه باارزش توسط یگان حفاظت منابع طبیعی صورت می‌گیرد و این اداره در صدد است با اجرای صحیح طرح‌های بهره‌برداری از این گیاه با ارزش نقشی در اشتغال شهرستان داشته باشد.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول