اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی:

جاری شدن سیل کوچ عشایر خراسان‌شمالی را با مشکل مواجه کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی گفت: جاری شدن سیل کوچ عشایر این استان به مناطق قشلاق را با مشکل مواجه کرد.

جاری شدن سیل کوچ عشایر خراسان‌شمالی را با مشکل مواجه کرد

موسی‌الرضا شادمهر دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: سیل موجب تأخیر در کوچ عشایر استان به ویژه در محدوده شهرستان مانه وسملقان شد.

وی با اشاره به اینکه کوچ عشایر خراسان‌شمالی اوایل ماه جاری با سرد شدن هوای استان به مناطق گرمسیری گلستان آغاز شد، تصریح کرد: برای برخی از عشایر کوچ رو استان به خاطر بروز سیل، مشکلاتی ایجاد شده است.

به گزارش فارس، ورود سامانه بارش زا از روز گذشته در خراسان‌شمالی سبب شده تا برخی از محورهای اصلی و فرعی استان بر اثر جاری شدن سیل مسدود شود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی اعلام میزان خسارت به ایل راه‌ها و عشایر استان به خاطر جاری شدن سیل را به زمان جمع‌بندی آمار موکول کرد.

به گفته وی جمعیت عشایر کوچ‌رو استان 3 هزار و 260خانوار عشایری با 18 هزار و 389 نفر جمعیت بوده که به منطقه داشلی‌برون گلستان کوچ می‌کنند.

وی گفت: این عشایر دارای 700 هزار رأس دام بوده که تا فروردین سال آینده در این منطقه به سر خواهند برد.

شادمهر همچنین از به کارگیری عوامل نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج، پلیس فرمانداری‌ها برای تأمین امنیت عشایر کوچ‌رو طی مدت کوچ خبر داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سامانه بارش‌زا در استان وجود دارد بر جلوگیری از بیتوته کردن عشایر در حاشیه رودخانه‌های مسیر کوچ عشایر تاکید کرد.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه لغزندگی ایل راه‌ها در زمان بارندگی بالا می‌رود و اداره کل امور عشایر وظیفه دارد با اطلاع‌‌رسانی جامع، عشایر را به کوچ فراخواند تا هرچه سریع‌تر به مناطق امن کوچ کنند و رعایت نکات ایمنی را به هنگام کوچ ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول