اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

انبار هزار تنی ذخیره علوفه عشایری در نیشابور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: انبار هزار تنی ذخیره علوفه شرکت تعاونی عشایری در این شهرستان همزمان با روز ملی و جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی به بهره‌برداری رسید.

انبار هزار تنی ذخیره علوفه عشایری در نیشابور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، سیدغلامرضا نبوی‌نامقی اظهار کرد: این انبار با ظرفیت ذخیره هزار تن علوفه با اعتباری معادل یک میلیارد و 300 میلیون ریال و در زمینی به مساحت 4 هزار و 680 مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بیان داشت: نیشابور با داشتن بیش از 370 خانوار عشایر، هشت و نیم درصد از سهم تولیدات دام سبک شهرستان را عهده‌دار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: فعالیت‌های منحصر به فردی توسط مدیریت جهاد کشاورزی و دفتر امور عشایر شهرستان با حمایت‌های اداره‌کل امور عشایر خراسان‌رضوی، نظیر طرح‌های پرورش مرغ بومی و زنبور عسل در جامعه عشایری انجام شده که در حال حاضر دو تشکل فعال زنان در این زمینه به فعالیت می‌پردازند.

نبوی‌نامقی تصریح کرد: شرکت تعاونی عشایری ذخایر انقلاب نیز که تمام خانواده‌های عشایر شهرستان را زیر پوشش خود دارد، خدماتی مانند توزیع کپسول گاز، تهیه و توزیع نهاده‌های دامی و عقد قراردادهای پرواربندی را به عشایر ارائه می‌دهد.

این مسئول متذکر شد: عشایر در سال جاری حدود 4 میلیارد و 800 میلیون ریال عقد قرارداد پرواربندی داشته که به‌صورت کنسانتره و تسهیلات ارزان‌ قیمت با هدف تقویت بنیه مالی عشایر انجام شده است.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول