اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خبر داد

خسارت 25 میلیارد تومانی خشکسالی به جامعه عشایری بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: بروز پدیده خشکسالی در استان بوشهر 25 میلیارد تومان به جامعه عشایری این استان خسارت وارد کرده است.

خسارت 25 میلیارد تومانی خشکسالی به جامعه عشایری بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی ابراهیمی صبح امروز در نشست اعضای ستاد خشکسالی با معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: با افت شدید مراتع و مشکل حاد تامین آب و علوفه مورد نیاز دام بر اثر خشکسالی تلفات و افت دام داشته‎ایم که 25 میلیارد تومان خسارت برای جامعه عشایری به دنبال داشته است.

وی افزود: 850 هزار رأس دام عشایری داریم که نیمی از جمعیت دامی استان را تشکیل می‎دهند و یک میلیون و 200 هزار هکتار مراتع، 650 هزار هکتار قشلاق و 550 هزار هکتار در ییلاق استان فارس در اختیار عشایر استان بوشهر است.

ابراهیمی با بیان اینکه 5 هزار هکتار اراضی باغی متعلق به عشایر است اضافه کرد: عشایر که بیشترین وابستگی را به شرایط طبیعی دارند با توجه به این وابستگی افت 30 درصدی وزن دام برای آنان به دلیل خشکسالی خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته است.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر یکی از استان‎های عشایری است که 5 هزار و 300 خانوار عشایری در آن زندگی می‎کنند که از این تعداد 3 هزار و 500 خانوار کوچ‎رو و یک‌هزار و 800 خانوار نیز در 24 کانون خودجوش و هدایتی در استان ساکن شده‎اند.

وی بیان کرد: با توجه به کوچ عشایر هم‌اینک این 5 هزار و 300 خانوار نیز در حال ورود به استان هستند و هشت ماه از سال شاهد حضور این خانوارها در استان هستیم.

ابراهیمی گفت: هم‌اینک از طریق 14 تانکر آبرسانی سیار و 800 تانکر ثابت و 420 آب‎انبار مشکل آب عشایر را مدیریت و علوفه مورد نیاز آنان را تامین می‎کنیم.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر یادآور شد: تولید 6 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 14هزار تن سایر فرآورده‏ها، 30 هزار مترمربع صنایع دستی و 12 هزار تن محصولات زراعی از محصولات و تولیدات عشایر استان بوشهر به شمار می‎رود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول