اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر گچساران:

تهیه علوفه دامی از بزرگترین مشکلات عشایر گچساران است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: تهیه علوفه دامی از مهم‌ترین مشکلات عشایر است و متأسفانه در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که انتظار داریم مسئولان برای رفع این مشکل تلاش کنند.

تهیه علوفه دامی از بزرگترین مشکلات عشایر گچساران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، بهمن آزادی عصر امروز در نشست شورای عشایر این شهرستان که با حضور فرماندار، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان محلی و همچنین نمایندگان عشایر برگزار شد، اظهار کرد: همه ما با جایگاه عشایر آشنا هستیم و می‌دانیم که آنان جزو سرمایه‌های مملکت هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران یکی از قطب‌های عشایرنشین استان است، یادآور شد: تعداد عشایر شهرستان گچساران 11 هزار نفر است که این تعداد افراد حدود هفت ماه از سال را در این شهرستان سپری می‌کنند.

تهیه علوفه دامی از مهم‌ترین مشکلات عشایر است

آزادی تعداد دام‌های عشایر گچساران در فصل پاییز را 400 هزار و در فصل بهار 700 هزار رأس ذکر و بیان کرد: خدمات‌دهی به عشایرنشینان بر عهده اداره امور عشایر است و ما تلاش می‌کنیم که بهترین خدمات را به آنان ارائه دهیم تا هیچ‌گونه دغدغه‌ای نداشته باشند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران تهیه علوفه دامی را از مهم‌ترین مشکلات عشایر عنوان کرد و افزود: متأسفانه در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم و انتظار داریم مسئولان برای رفع این مشکل نهایت تلاش و همکاری را با ما داشته باشند.

آب آشامیدنی از دیگر مشکلات عشایر گچساران است

وی تأمین آب آشامیدنی عشایر را یکی دیگر از مشکلات آنان دانست و ادامه داد: تمام آب‌های سطحی موجود در مناطق شهری خشک و غیر استفاده شده است و ضروری است که نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

آزادی عنوان کرد: برای تهیه آب حداقل مورد نیاز عشایر 3 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که متأسفانه اعتبار فعلی ما یک میلیارد ریال است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به اینکه بر اساس قانون تأمین آب عشایر بر عهده اداره منابع آب است، اظهار کرد: در دهستان لیشتر نیاز به حفر یک چاه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی داریم.

آزادی در خصوص بحث امنیت عشایرنشینان در مناطق عشایری گچساران با تقدیر و تشکر از پرسنل نیروی انتظامی گفت: انتظار داریم که مأموران نیروی انتظامی به طور مرتب و مستمر در مناطق عشایری شهرستان سرکشی و در آن مناطق ایستگاه‌های بازرسی ایجاد کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول