اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان تبلیغات چرام

نخستین جلسه گفتمان دینی ویژه عشایر در چرام برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت سازمان تبلیغات چرام اولین جلسه گفتمان دینی ویژه عشایر با موضوع ذبح شرعی در منطقه عشایری بناری سفلی در این شهرستان برگزار شد.

نخستین جلسه گفتمان دینی ویژه عشایر در چرام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز اولین جلسه از سلسله جلسات گفتمان دینی ویژه عشایر با موضوع ذبح شرعی در منطقه عشایری بناری سفلی در چرام برگزار شد.

در حاشیه این نشست حجت‌الاسلام حسین مرادی با اشاره به شرایط وجوب داشتن مرجع تقلید در احکام شرعی و اسلامی و تشریح نظر بعضی از مراجع تقلید در خصوص ذبح شرعی گوسفند اظهار کرد: شما عشایر باید قوانین شرعی مربوط به ذبح گوسفندان را مطابق موازین شرع اسلام رعایت کنید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چرام با بیان اینکه اسلام بهترین دین در عالم است و تمام آداب و رسوم آن هم در دنیا و هم در آخرت به فریاد انسان می‌رسد، ابراز داشت: پدران و مادران کشور ما نیز در دوران دفاع مقدس با روحیه حضرت ابراهیم (ع) جوانان خود را برای دفاع از کشور و دین به سوی شهادت فرستادند که نشانه ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران است.

وی افزود: امر مهم در قربانی تقوا است که بندگان دارند و گر نه‌ خداوند به گوشت قربانی ما نیاز ندارد.

این مسئول با اشاره به احکام به عنوان زیربنای رفتار انسان گفت: احکام شرعی حاصل تلاش و کوشش علما و مراجع ما است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام بیان کرد: احکام مربوط به تقلید، وضو، تیمم، غسل، طهارت، ذبح شرعی و زکات مسائلی است که هر فرد مسلمانی به ویژه عشایر با آن‌ها سر و کار دارد و آگاهی‌بخشی در این زمینه بسیار لازم است.

وی در ادامه ضمن تشریح شکیات نماز شرایط کثیرالشک و اعتنا نکردن به شک‌های بی‌محل را توضیح داد و در پایان به سؤالاتی که در خصوص نماز مطرح شد، پاسخ دادند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول