اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی:

120 باب مدرسه جدید در خراسان‌رضوی باید احداث ‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: با اتمام ساخت پروژه مسکن مهر در خراسان‌رضوی، 120 باب مدرسه جدید نیز باید در این استان احداث ‌شود.

120 باب مدرسه جدید در خراسان‌رضوی باید احداث ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قاسمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی که در محل ساختمان استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  خراسان‌رضوی در طرح‌های جامع شهری، جزو معدود استان‌هایی است که شهرهای آن، در رده شهرهای بالادستی هستند.

قاسمی با اشاره به پروژه مسکن مهر در خراسان‌رضوی ادامه داد: نزدیک به 120 هزار واحد مسکن مهر در استان خراسان‌رضوی در دست احداث و یا کاربری است و در صورت تحقق این مسئله، 600 هزار نفر در کل استان، در این واحدها اسکان پیدا می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی بیان کرد: در صورت تحقق کامل این مسئله، باید 120 باب مدرسه جدید نیز در خراسان‌رضوی احداث شود و در غیراین صورت در بخش آموزشی با مشکل مواجهه می‌شویم.

قاسمی گفت: از محل اعتبارات کشوری تاکنون عملیات ساخت 17 مدرسه جدید آغاز شده است و البته تا تحقق 120 مدرسه هنوز راه بسیار زیادی باقی مانده است و باید دستگاه‌های استانی نیز در این زمینه همیاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل مدارس غیرانتفاعی خراسان‌رضوی نیز بیان کرد: آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، باید زمین‌هایی را که به آنها نیازی ندارد و در واقع کاربری خاصی ندارند، به مدارس غیرانتفاعی واگذار کند و در این زمینه آمادگی داریم تا همکاری‌های لازم را با آموزش و پرورش انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اضافه کرد: این مسئله تاکنون از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی اتفاق افتاده است و برخی از زمین‌های فاقد کاربری خود را واگذار کرده‌اند.

قاسمی با اشاره به سایر مشکلات  مربوط به کمبود زمین نیز افزود: با تغییر برخی از کاربری‌ها بخشی از مشکلات مربوط به کمبود زمین قابل حل است.

انتهای پیام/ح20/گ1003‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول