اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس علوم سیاسی:

جنگ نرم برای فتح ذهن‌هاست

خبرگزاری فارس: کارشناس علوم سیاسی گفت: جنگ نرم جنگ فتح ذهن‌هاست و در دشمن از ابزار یا فرآیندهایی استفاده می‌کند که افکار و عقاید عموم را به سمت خود سوق دهد.

جنگ نرم برای فتح ذهن‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مسعود کاظمی‌مقدم اظهار داشت: جنگ همواره بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بشر بوده و در این بین جنگ روانی نقش اساسی در پیروزی‌ها و شکست‌ها داشته است.

وی افزود: در دوران معاصر نیز برای نخستن بار ارتش آلمان نازی و در زمان در جنگ جهانی دوم از جنگ روانی بر علیه متفقین استفاده کرده و به موفقیت‌هایی نیز دست یافت.

کاظمی‌مقدم بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم که مقوله جنگ روانی و تبلیغاتی پررنگتر شد بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیدند که حداقل 90 درصد جنگ‌ها در دنیا تبلیغاتی و رسانه‌ای است حتی در جنگ‌های نظامی هم 90 درصد جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر و در شرایط کنوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی از رسانه به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار در جنگ نرم استفاده می‌کنند، بنابراین نقش مطبوعات و رسانه‌های داخلی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان برجسته است.

کاظمی‌مقدم ابراز داشت: جنگ نرم جنگ فتح ذهن‌هاست و در جنگ نرم دشمن از ابزار یا فرآیندهایی استفاده می‌کند تا در آن اراده و خواست خود را تحمیل کند و در حقیقت افکار و عقاید عموم را به سمت خود سوق دهد.

وی اذعان داشت: در جنگ فرهنگی برخلاف جنگ سخت اگر فرد را نتوان در همان ابتدا نجات داد به خطوط بعدی می‌رود و خروجی جنگ نرم این است که حتی برخی خواص را به جبهه باطل می‌کشاند و در این بین برخی به راحتی به جبهه باطل می‌پیوندند.

این مدرس دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری از همان ابتدای زعامتشان نسبت به جنگ نرم و آثار آن هشدار می‌دادند و برای نخستین بار در سال 68 و در دیدار با مردم از واژه "تهاجم فرهنگی" و "جنگ روانی" استفاده کردند و نسبت به رخنه کردن دشمن در میان جامعه و به ویژه جوانان هشدار دادند.

کاظمی‌مقدم افزود: امروز ما با جنگ رسانه‌ای تمام عیار دنیای استکبار با ایران مواجه هستیم و آنچه در این بین جلب توجه می‌کند، استفاده دشمن از عناصر فریب خورده داخلی برای فریب افکار عمومی است و این یکی از مهم‌ترین راهکارهای دشمن برای رخنه کردن در ایران است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و تهدیدات روزافزون دشمن علیه ایران گفت: امروز اگر تحلیل جامعی از وضعیت سیاسی جهان داشته باشیم، می‌بینیم که مانند سابق بروز جنگ‌های نظامی دیگر در اولویت دولت‌ها نیست و در حال کم رنگ شدن است و دشمن در عرصه جدید به مقابله با ایران اسلامی آمده و آن جنگ هوشمند است که در آن تهدید و تحریم حرف اول را می‌زند.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول