اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار زنجان خبر داد

تشکیل ستاد برف‌روبی در شهرداری زنجان

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما، از تشکیل ستاد برف‌روبی شهر زنجان با عضویت مدیران مربوطه خبر داد.

تشکیل ستاد برف‌روبی در شهرداری زنجان

غلامحسن احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اعضای ستاد برف‌روبی شهر زنجان را شهردار، معاونان خدمات شهری و اجرایی، مدیران مناطق سه‌گانه شهرداری زنجان و چند مسئول دیگر اعلام کرد و اظهار داشت: این ستاد برای ورود به فصل سرد سال برنامه‌ریزی می‌کند.

وی تصریح کرد: ستاد برف‌روبی خرید و تامین نمک و ماسه و انتقال و نگهداری آنها در محل‌های مورد نظر و همچنین تهیه و نگهداری ماشین‌آلات مورد نیاز این فصل از وظایف ستاد برف‌روبی است.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان از وجود پنج دستگاه نمک‌‌پاش، هشت تیغه برفروب، دو گریدر، شش لودر، شش بابکت، جرثقیل، چهار دستگاه نیسان، هشت دستگاه کمپرسی و 60 دستگاه کامیون را از جمله تجهیزاتی اعلام کرد که برای ورود به فصل سرد سال آماده می‌شوند.

وی تعداد پرسنل حوزه خدمات شهری شهرداری زنجان را 500 نفر عنوان و تصریح کرد: این افراد به همراه 100 تا 150 نفر از نیروهای فضای سبز در ایام بارش برف اقدام به برف‌روبی در سطح شهر می‌کنند.

احمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد آسیب‌دیدن آسفالت خیابان‌ها با نمک پاشی تصریح کرد: نمک پاشی در شهری مانند زنجان در فصول سرد سال از ضرورت‌ها است.

وی با بیان اینکه تاکنون جایگزینی برای نمک‌پاشی خیابان‌های شهر در فصول سرد سال پیدا نشده است، اضافه کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی شده است تا پنج تا 10 درصد خیابان‌ها از آب نمک به جای نمک و ماسه استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با بیان اینکه در ایران هیچ جایگزینی برای نمک‌پاشی خیابان‌ها به هنگام بارش برف و وقوع یخبندان پیدا نشده است، اضافه کرد: فقط در برخی شهرها که به آب نمک دسترسی دارند، از آب نمک استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد لزوم نمک‌پاشی در هر بارشی گفت: متاسفانه فرهنگ فشار در سطح شهر به سمت شهرداری است که با هر بارشی ولو اندک، باید اقدام به نمک‌پاشی خیابان‌ها کند که این موضع به آسفالت خیابان‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

احمدی تاکید کرد: نمک‌پاشی در بسیاری از موارد ضروری نیست چرا که به هنگام بالا آمدن خورشید برف‌ها آب می‌شوند در حالیکه مردم خواهان نمک‌پاشی به هنگام صبح که از قضا یخبندان اندکی هم وجود دارد، هستند.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم در مورد مزایای نمک‌پاشی در مواقع غیرضروری تاکید کرد و گفت: رسانه‌های جمعی باید در این امر پیشگام باشند، چرا که شهرداری به دلیل ذینفع بودن همیشه مورد انتقاد است.

احمدی جلوگیری از مشکلات متنابه فصل سرد را مستلزم پیش‌بینی‌های خاص عنوان و تاکید کرد: شهروندان هم باید خود را برای این فصل آماده کنند.

وی تجهیز وسیله نقلیه و داشتن تجهیزات لازم برای فصل سرد را از جمله پیشگیری‌های انجام شده برای جلوگیری از مشکلات فصل سرد عنوان کرد.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان از امضای توافقنامه با یک شرکت برای تفکیک زباله در مبداء و همچنین به هنگام تخلیه نخاله خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای احداث کارخانه بازیافت انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد توانایی شرکت مزبور برای اجرای قرارداد امضا شده، تصریح کرد: این قرارداد با دقت خاصی تدوین شده، ضمن اینکه مقرر شده است، کار با ارزیابی و فاز به فاز واگذار شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول