اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان خبر داد

تشکیل 3 ستاد در شهرداری زنجان برای حفظ ارزش‌های اسلامی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان گفت: در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و حقوق شهروندی سه ستاد در شهرداری زنجان تشکیل شده است.

تشکیل 3 ستاد در شهرداری زنجان برای حفظ ارزش‌های اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرداری زنجان گفت: در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و همچنین پیشبرد اهداف مورد نظر، شهرداری زنجان اقدام به تشکیل سه ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد صیانت از حقوق شهروندی کرده است.

وی با بیان اینکه ستاد نماز به منظور ترویج و اشاعه نماز تشکیل شده است، افزود: رویکرد و نگاه شهرداری به مقوله نماز رویکردی مردم محور است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی خاص صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان ستاد امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر ماموریت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: یکی از رویکردهای شهرداری در این ستاد که به مبانی دینی نیز برمی‌گردد، تذکر لسانی است و شهرداری باید با رویکردی جامع‌نگر به این موضوع بپردازد.

محمدی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ظرافت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها باید در ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف تلاش کنند تا این امر با تذکر لسانی فرهنگ‌سازی شده و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و موجب تقویت سرمایه اجتماعی باشیم.

وی تصریح کرد: با تقویت سرمایه اجتماعی، مشارکت اجتماعی افزایش می‌یابد و به عنوان یکی از عناصر مهم توسعه و پیشرفت و ایجاد زیرساخت توسعه پایدار شهری خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان اضافه کرد: فعالیت در هر یک از این حوزه‌ها موجب تعالی سازمانی و تغییر نگرش شهروندان شده و در نهایت منجر به عملکردی مؤثر در این زمینه خواهد شد.

محمدی خاطر نشان کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی یکی دیگر از ستادهایی است که با نهادینه‌کردن قوانین موجب افزایش سطح رضایت‌مندی مردم و حل مشکلات آنان را فراهم می‌آورد.

وی عدم رعایت حقوق شهروندی (حقوق همسایگی، جمع‌آوری زباله و...) رعایت حمل و نقل درون‌شهری، مسائل شهری و... از مواردی است که می‌توان با دادن تذکر به دیگران بر مشکلات فائق آمد و این مسئله به عنوان یکی از شکل‌های صیانت از حریم شهروندی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان با اشاره به وجود فرهنگ‌پذیری در جامعه خاطر نشان کرد: همه افراد در رده سازمانی در شهرداری به عنوان عضو و نیروی روابط عمومی باید در اولویت اول آموزش در نحوه ارتباط برقرار کردن، نحوه آشنایی به وظایف سازمانی، نحوه برخورد با جامعه پیرامون آیینه مردم باشند.

محمدی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم با رفتار و عملکرد خود به گونه‌ای باشیم تا با جامعه‌شناسی شهری و پیرامونی خود و همچنین با انتخاب مخاطب مشخص در رده‌های مختلف کارهای شایسته‌ای را انجام دهیم.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول