اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

مدرسه خیام نیشابور مدرسه ماندگار کشوری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از انتخاب مدرسه خیام نیشابور به‌عنوان مدرسه ماندگار کشوری خبر داد.

مدرسه خیام نیشابور مدرسه ماندگار کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی که در محل ساختمان استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به 49 هزار نفر از دانش‌آموزان خراسان‌رضوی در اردوهای راهیان‌نور شرکت کردند و این میزان در کل کشور، رقمی بسیار منحصربه‌فرد است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سه روز گذشته نیز به‌ همراه وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان استانی و کشوری به همراه 2 هزار دانش‌آموز خراسانی از مناطق عملیاتی بازدید کردیم.

فخریان در ادامه با اشاره به اردوگاه‌های دانش‌آموزی فعال در خراسان‌رضوی بیان کرد: در بسیاری از استان‌های کشور، اردوگاه‌های دانش‌آموزی از سوی ارگان‌های شهری مانند شهرداری‌ها حمایت می‌شوند و ما نیز همین درخواست را از نهادهای اجرایی داشته‌ایم و خوشبختانه مساعدت‌های از سوی شهرداری مشهد برای گسترش و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی داشته‌ایم.

وی گفت: ابتدای مهرماه سال جاری نیز در زمینه برگزاری بسیاری از برنامه‌ها نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی و همچنین نیروی انتظامی خراسان‌رضوی همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش خراسان‌رضوی داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به ویژه برنامه‌های 13 آبان در خراسان‌رضوی نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام شده است و امیدواریم 13 آبان امسال، تبدیل به یک حرکت و اعتراض عمومی علیه حرمت‌شکنی اخیر نسبت به ساحت پیامبر اسلام شود.

فخریان ابراز کرد: در همین زمینه نشریه‌ای نیز با عنوان مهرشکن از سوی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و با همکاری دانش‌آموزان انتشار پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مدارس غیرانتفاعی در خراسان‌رضوی یادآور شد: سال گذشته مبلغ 1.5 میلیارد تومان وام بلاعوض به این دسته از مدارس اعطا شد همچنین 1.5 میلیارد تومان دیگر نیز برای هوشمندسازی به این مدارس اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: نقشه راه پنج‌ساله آینده آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز تهیه شده و دقیقاً مشخص است در زمینه مدارس غیرانتفاعی به چه میزان نیرو نیاز داریم.

فخریان در ادامه با اشاره به انتخاب مدارس ماندگار کشوری نیز خاطرنشان کرد: مدرسه خیام نیشابور از سوی شورای عالی آموزش و پرورش کشور، به‌عنوان مدرسه ماندگار کشوری و جزو میراث فرهنگی کشور انتخاب شده است و البته استان خراسان‌رضوی دارای پنج کاندیدای دیگر نیز در این زمینه است و ممکن است به تعداد این مدارس در استان اضافه شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول