اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

سرانه درآمدی شهرداری اردبیل 113 هزار تومان است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: سرانه درآمد شهرداری اردبیل از مردم 113 هزار تومان است در حالی که در برخی از استان‌ها این رقم به پنج برابر ارتقا یافته است.

سرانه درآمدی شهرداری اردبیل 113 هزار تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در جلسه کمسیون توسعه زیرساخت‌های شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما با کمبود منابع درآمدی هم از سوی مردم و به تبع آن شهرداری روبه‌رو هستیم در حالی که در بسیاری از استان‌ها و کلان‌شهرها با توجه به سطح رفاه مردم درآمد شهرداری‌ها و انجام کارهای عظیم عمرانی آنها به سهولت انجام می‌شود.

وی به تعیین ضوابط و مقررات ساخت و ساز در خارج از محدوده و حریم شهرها اشاره کرد و افزود: این قوانین و مقررات ابلاغ شده از دولت مرکزی است و ما در آن دخالتی نداریم و براساس این ضوابط شهرداری‌ها موظف هستند با هرگونه ساخت و سازهای غیرقانونی برخورد کنند.

زنجانی به نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های مختلف از طریق نمایندگان مجلس و برخی از ابزارها و شیوه‌های قانونی در حل بسیاری از موانع در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: در بودجه سالانه باید شهرداری‌ها و شوراها با توجه به محدودیت‌ها ابزارها و نگاه‌های توسعه یافته را مد نظر قرار دهند تا شهروندان بتوانند از خدمات مطلوب و مناسب بهره‌مند شوند.

این مسئول تصریح کرد: دولت در حوزه‌های مختلف نظیر احیای بافت فرسوده، مسکن مهر و ساخت و سازهای داخل شهر بسیاری از هزینه‌ها را بر دوش شهرداری‌ها گذاشته و با ارایه تخفیف از مردم و صاحبان واحدهای تجاری و ساختمانی خواسته که به امر ساخت و ساز مقاوم بپردازند در حالی که این هزینه‌های سنگین برای شهرداری‌ها مشکلات و عواقبی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس شورای شهر اردبیل به نورپردازی معابر و ضرورت همکاری اداره برق در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: ما در هدایت آب‌های سطحی اقدامات خوبی را انجام دادیم به طوریکه بیش از 100 کیلومتر کانال در یک سال گذشته اجرا شده تا مهار و هدایت آب‌های سطحی به صورت منسجم صورت بگیرد.

وی به توسعه فضای سبز و بالا بودن سرانه آن در اردبیل اشاره کرد و گفت: ما آرام آرام به استاندارد مورد نظر در این زمینه دست می‌یابیم و باید تلاش کنیم تا همچنان در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌ها مستمر باشد.

زنجانی به تخصیص کم منابع از محل اعتبارات دولتی اشاره کرد و افزود: تنها 17 درصد اعتبارات دولتی در یک سال اخیر محقق شده ولی انتظار می‌رود دولت با توجه به محدودیت منابع شهرداری‌های استان‌های کم درآمد یاریگر آنها باشد.

این عضو شورای شهر اردبیل به حرکت بی‌نظیر شهرداری اردبیل در آسفالت معابر و کوچه‌ها و افزایش سقف آسفالت‌ریزی از مرز 200 هزار تن خبر داد و تصریح کرد: ساماندهی شورابیل و رودخانه بالقلو به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر گردشگری در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفته و در این باب تلاش‌های مضاعفی را نیز در سطح مناطق مختلف شاهد و ناظر هستیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول